Da sau nu?

Nu este loc de nuanțe aici. Deși știm bine ca există, nu-i așa?

Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone
  • ursano

    Incredibilă etapa in Italia: într-un campionat in care 4-5 echipe joacă senzational (primele 4 aveau, cumulat, inainte de etapa asta doar 7 meciuri necastigate in fata locurilor 5-20 in primele 15 etape), acestea 4 nu marchează niciun gol in etapa 16. Asta in conditiile in care 3 dintre ele aveau medie de peste 2 goluri pe meci, aproape 3 chiar in cazul lui Juve.

  • COYS

    Ai uitat o alta intrebare fundamentala, prinde City locul 4? Filotas zice ca nu, sunt curios altii cum vad sansele ‘cetatenilor’ la ultimul loc calificant ptr CL:)

    • filotas

      Au fost 5 meciuri la rand in care puteau pierde foarte bine puncte. Nu s-a intamplat, acum cred ca e prea tarziu sa mai fie prinsi. Deci da, PL e decisa.
      Asta nu inseamna ca City nu e in scadere fata de inceputul campionatului.

  • Romulus N Filip

    Klopp putin suparat la interviul de imediat de dupa meci:
    https://www.youtube.com/watch?v=Z072CocK-qY

  • COYS

    cine zicea ca nu mai exista pasiuni si incidente la Manchester derbies?:) Inteleg ca Mourinho a facut baie in lapte si ca Arteta s-a lovit la arcada ochiului…

    http://www.bbc.com/sport/football/42306141

    • filotas

      A devenit si mourinho un grumpy old man care bate in calorifere

  • ursano

    Chiar sunt curios de ce 3 oameni au votat penalty la Herrera.

    • Tiamee

      pentru ca a fost, simplu. poate nu cel mai clar dar a fost mai mult decat nu a fost.

  • ursano

    Romi, Coys, stiti ca imi place de voi dar branza e pe bani :)))))

    • COYS

      Intotdeauna am zis ca vom avea parte de un traseu f dificil pana in finala:)

      • ursano

        Va depinde de multe lucruri. In 2 luni se pot schimba lucrurile … mansa cred ca va fi echilibrata.

  • ursano

    Florentiiiiinoooo, bilele erau gresit incalzite!

  • Real – PSG.
    Filotas, ai legatura, spune-ne cum sunt rupti in fund parizienii 🙂

    • Real avea de ales intre amicii tai Besiktas si Roma, sau PSG. Cum zicea Ursano, au fost bilele incalzite gresit sau a uitat Xavi Alonso procedura? 🙂

      • ursano

        O eroare …. dar ce eroare! 🙂

        • filotas

          E ok. Totul e sub control. E si viitorul deal cu neymar, calma:)

      • Radu

        Nu pot suporta ! Xabi not Xavi !

        • ursano

          Pentru ca e basc 🙂

        • Am corectat Xabi

    • filotas

      Foarte buna tragerea pt real. Nu cea mai buna, dar foarte buna. Psg e o echipa slaba, easily bullied, ii vor elimina usor realul, 2 victorii.

      • ursano

        Sunt sigur ca toti din urna a doua voiau pe PSG, asa slabani nu mai existau in urna 1. Cred ca cel mai tare plange Bayern acum, dat fiind ca au tras pe mighty Besiktas si nu au avut sansa sa pice iar cu PSG.

        • filotas

          Puteau cadea cu liverpool, united sau city. Toate peste psg. E drept ca puteau cadea si cu roma sau besiktas.

          • ursano

            Cred ca glumesti cu Liverpool. Este o echipa care poate bate pe oricine dar care si poate pierde foarte usor. Super fragila defensiv. United nu a stralucit nici in campionat, nici in Liga, unde a avut o grupa lejera.

          • Radu

            Pai tocmai, putem bate pe oricine, deci nu cred ca e cineva care sa isi doreasca sa cada cu noi. Dintre cei mari, vreau sa zic. Nu mai bine picam cu Porto, care ne poate bate cu 3-2 dupa un soft penalty si 2 gafe de aparare “clasice” ?

          • ursano

            Faptul ca puteti bate dar o puteti si usor comite nu face sa va prefere lumea in fata lui PSG. Despre asta era vorba. Nici pe departe nu voiam sa zic ca sunteti slabi.

          • Radu

            Da, fata de PSG probabil nu, dar inclin sa cred ca ceilalti ar fi preferat Besiktas, Roma sau chiar Spurs.

          • ursano

            Besiktas sigur. Despre Roma nu ma pronunt, depinde mult de forma in care va fi: la inceputul anului nu dadeam doi lei pe ei si totusi au castigat o grupa infernala in CL si au mers extraordinar in campionat. Intre Spurs si voi e o chestie de preferinte/gusturi: voi sunteti mai imprevizibili (for good and for worse), Spurs mai asezati.
            Postul meu era insa raportat la PSG doar.

          • filotas

            In general oamenii daca au de ales intre sa castige o suma mica sau sa castige o suma mare cu probabilitate de 50%, aleg suma mica:)

    • ursano

      Daca stau bine si ma gandesc, ce atata tam-tam cu PSG astia? Nici macar de sferturi nu au trecut de cativa ani incoace. Curat rupti in fund!

      • filotas

        Absolut. Nu au nici o performanta notabila. Sa spui acum ca sunt o mare echipa europeana (nu sunt) pt ca joaca cu real mi se pare rizibil.

        • manix

          La modul serios sunt cam subtiri de la mijloc in jos.

          • filotas

            Nu stiu. Stiu doar ca ligue 1 nu e un barometru ca sa-ti faci o idee cat de buni sunt

          • ursano

            Doar portarul e mai slab, apararea arata ok. Alves, Thiago Silva, Marqiunhos/Kimbempe, Kurzawa.

    • Torpyla

      eeeh, il au pe neymar ala care e un slab, n-a fost in stare sa faca fata la barca.
      auzi, cica ii mai au si pe mbappe si pe cavani pe acolo, niste neica nimeni.

      iar in rest, doar no name-uri.

  • filotas

    Eu imi fac griji pentru Barca, care va fi violata de chelsea tur retur.

    • ursano

      Nu stiu ce sa zic, Conte a performat slabut in Europa pana acum. Eu zic ca sunteti favoriti dar nu cu mult.

  • Torpyla

    tragere foarte grea pentru barca si city..chiar si pentru bayern .
    va fi, insa, foarte foarte usor pentru real si pentru man utd.
    probabil real va intalni pe basel in sferturi.

  • filotas

    Perdantii zilei mi se par psg si tottenham, care desi au castigat grupele au dat peste sperietori. Iar bayern care nu a castigat a dat peste besiktas.

    • Torpyla

      florentino e de vina

    • ursano

      Este evident ca PSG, Tottenham si Barca sunt cele mai ghinioniste daca avem in vedere ca si-au castigat grupele. Iar Bayern, cea mai norocoasa.

      • COYS

        Chelsea is cei mai norocosi, n-auzi ca Barca sunt rupti in fund anul asta?:)

    • Musafiru’

      De ce Spurs?! Daca luau locul al doilea, adversarul ar fi fost teribil: PSG. Mai degraba Besiktas, care au castigat grupa pentru a cadea cu Bayern… Daca terminau pe 2 jucau cu Basel.
      Din punctul meu de vedere Spurs are un adversar ce sperie doar cu numele, tu ai vazut ce joaca Juve in acest sezon?

      • ursano

        Tu ai vazut?

        • Musafiru’

          Urmaresc Serie A, cu respectul cuvenit martoagei care a fost cal de curse in adolescenta si tineretea mea. Aceasta editie de Serie A este echilibrata deoarece Juve nu mai este la nivelul din ultimii 3-4 ani. Echilibrul nu este dat atat de cresterea nivelului de joc al celor 3 echipe (Roma, Napoli si Inter), o crestere reala, cat de sezonul mai slab al Batranei Doamne.
          Tin si un pariu virtual: Dupa prima mansa Spurs va avea cota mai mare la casele de pariuri si se va califica.

          • ursano

            Pai hai sa lasam parerile personale si sa vorbim pe cifre: pe ce se sprijina afirmatia ta cu privire la sezonul intern slab al lui Juve daca, cel putin dupa etapa trecuta, avea 1 punct mai mult decat anul precedent?

          • Musafiru’

            Ce rost are sa comentam daca lasam parerile personale? Sa comentam cu copy/paste din parerile altora? Pararea mea, dupa ce am vizionat jocurile din grupa cu Barca si Porto, este ca Juve este mai slaba decat in sezoanele trecute. Titulari au lipsit si in sezonul trecut, Messi a jucat si in sezonul trecut si Barca nu a tras pe poarta in doua manse. Sezonul acesta Dybala are cifre infiorator de slabe, comparabile doar cu Suarez. Nu e nevoie de statistica sa vezi ca Dybala s-a incaltat invers. In aparare ai mentionat tu slabiciunile. Noiembrie a fost de cosmar, Quadrado si Bernadeschi titulari? Mie nu imi place linia de fund clasica cu 4 fundasi cu Rugani langa Chielini. Am vazut jocul cu Sampdoria si cel cu Napoli, nu am vazut remiza alba cu Inter, doar analizele de pe BTSport la European Football. Ce rost are sa luam de bune ipoteze neconfirmate inca gen: : defensiva si-a revenit”, “daca Dybala isi revine”? Sau ca Juve are tot atatea puncte ca in sezonul trecut? Irelevant! In sezonul trecut au eliminat Barca fara drept de apel. Jucau fotbal in sezonul trecut, defensiva era cea mai buna din Europa, iar Higuain-Dybala erau un cuplu de atacanti cu cifre impresionante.

          • ursano

            Rostul parerilor personale e sa ne ghideze acolo unde nu avem cifre. Acolo unde sunt cifre clare, parerile sunt irelevante/neconcludente.

            Dincolo de asta, sunt atatea greseli in ce ai scris incat ma vad nevoit sa le subliniez:
            – unu la mana, vorbeam de un sezon intern slab si dai ca exemplu meciurile din Liga, cu Barca si Porto (lol, era Sporting). Din ce ai vazut, cu Samp am avut mult ghinion, au dat un gol super norocos dupa peste 50 de minute in care nu se intalnisera cu Buffon si ne-am pierdut un pic capul. Pe Napoli am dominat-o clar tactic, anihilare perfecta. Inca ceva, din cele 4 meciuri necastigate in campionat, in 2 am ratat penalty-uri in ultimele 10 minute (cu Lazio a fost chiar ultima faza a meciului). Cu acele goluri eram pe primul loc.
            – am reverificat si in dubla cu Barca din primavara, nici in tur, nici in retur nu a lipsit nimeni de la Juve …, asa e cu parerile cand nu se sprijina pe date reale;
            – cifrele slabe ale lui Dybala … 19 goluri in tot sezonul trecut, 12 in acesta si suntem inca in prima jumatate … infiorator de slab;
            – Barca a avut 4 suturi pe poarta in dubla aceea, 4 parca nu e 0, nu? Inteleg sa exagerezi pentru a sublinia ceva, dar sa nu exagerezi cu totul …
            – Cuadrado (nu Quadrado) e jucator de baza si acum, si a fost mai ales sezonul trecut. Nu prea inteleg de unde ai tras tu concluzia ca ar fi o veriga slaba. Berna e inca tanar si nou venit, ca sa fac o comparatie, anul trecut, pe vremea asta, Alves nu facuse nimic, 0, nada, si ce final de sezon a avut. E prematur sa vorbim despre Berna.
            – Rugani e solutia a patra ca fundas central, nu stiu de ce vorbesti de el. Chiellini, Benatia, Barzagli sunt primele optiuni acolo. Da, a jucat destul si Rugani, in primul rand din cauza lipsurilor repetate si apoi pentru ca Juve il considera un tanar de viitor si vrea sa ii dea timp pe teren. Cat despre apararea in 3 sau in 4, daca ai urmari Juve constant, ai sti ca e o chestiune de optiune tactica, ambele au dat atat rezultate, dar au inregistrat si esecuri, in functie de context. Performantele anului trecut au fost obtinute insa predominant cu apararea in 4, cea in 3 fiind doar pe final de meciuri utilizata.
            – defensiva si-a revenit, nu inteleg ce alta concluzie se poate trage din 5 meciuri consecutive fara gol primit, cat timp am avut 3 adversare de top si una incomoda??

            Una peste alta, ar fi de preferat sa acordam mai multa atentie aspectelor reale, concrete. Juve nu e la maxim, nici pe departe, dar nici nu trebuie sa fie in decembrie. Ca va trece sau nu de Spurs e alta discutie, e un adversar valoros si are sansa sa. Mereu mi se pare riscant sa vorbesti in decembrie despre favoriti in dublele din optimi, mai sunt doua luni in care se pot schimba foarte foarte multe. Cine stie, la ora meciului poate iti vei schimba tu radical parerea sau voi fi eu de acord cu ce spui tu acum. Dar azi Spurs nu sunt favoriti.
            Despre pariuri … nu pariez niciodata pe echipele cu care tin, doar impotriva lor asa ca spun pas.

          • Musafiru’

            QED… Asa e, forma bate fondul si algebra bate fotbalul… Vezi ca am scris gresit si numele lui Bernardeschi.

          • ursano

            Nu exista fond in ce ai scris tu anterior. Doar păreri personale fără baza in ce s-a intamplat.

          • Musafiru’

            Ai dreptate, adversarii nu s-au intalnit cu Buffon tot meciul! In poarta a fost Szczeny in jocul cu Sampdoria.

          • COYS

            Eu ma bazez pe istorie:)
            La prina noastra participare am fost in aceeasi grupa cu detinatorii CL, pe care i-am batut cu 3-1 acasa. Am terminat grupa pe primul loc si in optimi am jucat cu campionii Italiei, antrenati de Allegri. Echipa ce terminase pe 2 grupa ei, sub locul 2 din Spania. 1-0 la Milano, 0-0 acasa si calificare in sferturi:)
            Mai tare decat cifrele:)…

          • ursano

            Frumoasa analogie, nu stiam. Sa speram ca istoria nu se repeta insa, in acest caz 🙂

          • ursano

            Hopa, uite ce scrie Gazzetta apropo de istorie: Spurs a trecut de italieni de 5 ori din 6 dati, iar Juve a pierdut cu englezii ultimele 5 duble.
            Uite aici ce zic de voi (daca stii italiana):
            http://www.gazzetta.it/Calcio/Champions-League/Juventus/11-12-2017/tottenham-juve-trova-uragano-kane-wembley-brutti-ricordi-allegri-240144257014.shtml

      • ursano

        Si ca sa ma explic: Juve avea in campionat, inainte de ultima etapa, mai multe puncte decat anul trecut. Mai multe goluri primite dar si mult mai multe date. Asta in conditiile unei opozitii puternice, mult mai puternice decat in oricare dintre cei 6 ani anteriori. Nu te uita pe clasament, locul 3 e rezultatul unui campionat teribil, cu 5 echipe in mare forma (https://footballbh.net/2017/12/06/serie-a/).
        In Liga am terminat la 3 puncte in spatele Barcei, echipa aia la care joaca Messi, iar diferenta s-a facut in primul meci al grupei, cel in care noua ne-au lipsit vreo 5-6 jucatori.
        Este adevarat ca nu e cel mai bun an pana acum dar nici unul slab. Semnele de trezire sunt prezente (5 meciuri consecutive fara gol primit, intre care Barca, primele doua rivale interne si Olympiacos in deplasare), criza din defensiva pare un vis urat acum, noii veniti joaca din ce in ce mai bine, iar toate astea in perioada in care Dybala e la minimul sezonului. Daca isi revine si el in parametri normali, nu cred ca vom fi la indemana nimanui. Iar in doua luni nu stie nimeni ce va fi. Oricum, usor nu va fi pentru Spurs. Si nici pentru noi.

      • filotas

        Juve joaca ok, nu la fel de bine ca anul trecut, dar vor trece de spurs ca au mai multa experienta. Spurs vor avea la momentul dublei si un program de foc in campionat.

        • Musafiru’

          Dupa ce in vara aici se canta prohodul Barcelonei, era hulit Paulinho, pot sa ma inscriu si eu in lista cu profetii. In cel mai rau caz as fi un alt profet mincinos.

        • COYS

          Shit acum am vazut ca derby-ul cu Arsenal e cu 3 zile inaintea turului cu Juve

  • Torpyla

    si umbla o vorba ca va avea grija cineva si de spurs.

    acum pe bune, cred ca ar trebui sa ai putin mai multa grija la ce acuzatii faci pe viitor
    #filotas

    nu de alta, apreciez banter-ul…dar in cazul tau nu mai e de mult vorba de asa ceva.

    • filotas

      Ce acuzatii am facut? Mi am exprimat parerea despre cine va juca cu real. Uite, inca o parere: real roma/sahtior in sferuri:)

      • Torpyla

        Real-Besiktas (ar fi o crima pentru umanitate sa se rateze aceasta tragere, e ca si cum Da Vinci nu ar fi pictat Mona Lisa)
        Bayern-Barca (logic iar, can’t go wrong with Bayern)
        Spurs-Basel (nu poti fi prieten cu florentino daca nu te poate ajuta si pe tine cu o spaguta mica)

        daca asta inseamna “a-ti exprima parerea”…

        apropos…psg e echipa care avea cel mai mic procentaj pentru a cadea cu real madrid. curat murdar.

        PS:se pare ca guardiola e prieten oarecum cu florentino…nu ?

  • COYS

    So…Beckenbauer&friends -Florentino 3-0, scor de neprezentare:))

    • filotas

      Cineva va avea cale libera spre semifinale, sa vedem cine va pica pe sfertul ala amarat sahtior-roma

      • COYS

        Bayern.
        Dau scris

        • filotas

          Ar fi tare, besiktas apoi sahtior. Realmadrilesque

          • COYS

            O tripla ptr Jupp.
            Inlocuit de Tuchel sau Nagelsmann dupa aia:)

          • ursano

            La cum joaca acum Roma, ar fi de mirare sa treaca Sahtior. Ucrainienii au avut mare, mare bafta sa iasa din grupe in locul lui Napoli: in primul meci, chiar cel direct din Ucraina, Napoli a menajat prosteste 1-2 jucatori esentiali, iar meciul retur cu City a venit pentru fosta echipa a lui Lucescu dupa ce City nu mai avea obiectiv. In plus, la ora meciului, Roma va fi in plin campionat, Sahtior abia incepe returul parca. Dar totul e posibil.

          • Torpyla

            2014 – Schalke, Dortmund, Bayern, si Atletico.
            2016 – Roma, Wolfsburg, City, Atletico
            2017 – Napoli, Bayern, Atletico și Juve

            lejer, la indemana oricui

      • Porto? 🧐

  • Musafiru’

    Nu credeam sa mai vizionez un SF ceh dupa Arabela vazut in copilarie. Rumburack a rasucit inelul si Romania a fost eliminata dupa ce a condus pana in ultimele minute. Un fel de Romania-Irlanda din optimile Italia 90, cand ne vedeam in sferturi inca inainte de joc.

    • Torpyla

      nu pot intelege generatia asta a romaniei.
      un fel de liverpool, ca sa mentin nota discutiei de la acest articol.

      • Musafiru’

        Cred ca de la Miorita ni se trage! Am fi castigat de multe ori daca cresteam cu legende in care eroul moare luptand nu delirand intr-un acces neinteles de fatalitate si suspiciuni de zoofilie. In spatiul ex-iugoslav sportivii nu au crescut cu Miorite, nici nordicii nu sunt chinuiti cu poeme si proverbe gen capul plecat sabia nu-l taie…

        • mniezo’

          Nici nu au avut norocul sa fie calcati de absolut toate popoarele invadatoare din istorie. Oh wait, cu exceptia japonezilor. In rest, chiar toti. Supravietuirea e in gena noastra. Pe de alta parte, la primul razboi nuclear, ghici cine scapa!

          • Musafiru’

            Sa inteleg ca in Istori(oar)a ta doar poporul japonez a fost un popor imperialist, chinezii nu se incadreaza in profilul invadatorilor imperialisti de care am scapat?
            Savantii britanici sustin ca doar in cazul japonezilor s-a demonstrat supravietuirea dupa un atac nuclear.
            Referitor la fauna, nu cred ca doar gandacii ar supravietui, un amic intors din Atolul Mururoa imi povestea despre fauna post-nucleara din zona,
            neindexata inca in enciclopedii.

          • mniezo’

            mdaa, bine, exagerez un pic de dragul conversatiei, dar nu ma indoiesc ca intre speciile neindexate ar fi sigur una cu mustata, deci oltenii scapa sigur si ei si ele.

          • Musafiru’

            Nu stiu, nu halesc din Nea Marin, pe model CTP, cel care a asteptat sa moara si Stela Popescu pentru a distruge filmul. Oare dupa moartea lui Iliescu se va lepada si de trecutul FSN-isto PDSR-ist?

          • filotas

            Eu sper sa nu scrie review-ul pentru The Last Jedi pana nu vad si eu filmul, ca o sa imi ramana popcorn-ul in gat
            reviewr-ile crirticilor sunt overwhelmingly positive, dar asta nu o sa-l impiedice pe CTP sa distruga fimul.

          • ursano

            La cronici de filme si de tenis mi se pare cel mai des de evitat. Opinii prea radicale fara substrat in concret.

  • Romulus N Filip

    Lovren vs Calvert-Lewin 14 Nu – 12 Da. Prea strans pentru mine. Am votat nu si cred ca principalul argument pentru Da erau mainile lui Lovren plus plonjonul lui C-L. Ca de impins/imbrancire nu prea era vorba. Sa acceptam ca e controversat.

    • Mihai Roman

      Ma uitam la meci si parca simteam ca vreunul din suspectii de serviciu din apararea lui Liverpool o sa iasa la rampa, evident ca nu putea fi altul decat Lovren.

      • Radu

        Atacantul made the most of it, insa.

        Venind dupa catastrofa de penalty de la Brighton si dupa 25 minute in care Everton nu a intrat cu mingea la picior in jumatatea noastra (si din ce am inteles la fel a fost in prima repriza) e cu atat mai frustrant. Am mai vazut destule nedreptati, dar asta a fost prea de tot.

        Mi-ar fi fost rusine cu un egal obtinut in felul asta.

        • Mihai Roman

          Agreed. Pe o reluare din spate impingerea pare mult mai evidenta si arbitrul acolo se afla, deci pot sa inteleg de ce a fost pacalit. Calvert-Lewin a stiut cum sa obtina penalty-ul asta, dar Everton nu a meritat egalul la ce au jucat.

    • Radu

      Depinde si de unghi, uite o reluare preferata de RAWK. Evident, nu se vede mana lui Lovren, dar contribuie mult la credinta mea ca nu trebuia acordat.

      https://i.imgur.com/E3OWDbz.gif

      • filotas

        Un asemenea penalty nu ar trebui sa se dea in Anglia. E o prostie. Albastrul se baga in Lovren, iar lovren, membru CpF, il respinge un pic.
        A fost un cadou nemeritat pentru allardyce, care iar a jucat 19th century football.

        • COYS

          In fel de legenda urbana introdusa de stim cine. Nu sunt multi fosti fotbalisti in viata care sa fi dat in minge pe la 1881, dar word on the street e ca nimeni nu se baricada in aparare pe vremea aia si pasa lunga mai avea cateva decenii pana sa fie brevetata.
          Big Sam a jucat mai degraba 2010 football:)
          Revenind la penalty e genul despre care toti punditii in Anglia spun ca e acoperit de regulament, clumsy from Lovren si tind sa fiu de acord. Acum daca aceeasi faza se intampla in vreun careu britanic si arbitrul era Hategan tind sa cred ca nici un pundit n-ar mai fi fost de aceeasi opinie. Anyway, hai sa ne punem de acord ca daca Lovren ar fi jucat doi ani in Italia stia cum sa rezolve faza aia, asta cred ca te invata de la 6 ani acolo. Fundasii din Premier League insa sunt la o distanta apreciabila de stiinta de a faulta voalat in careu.

          • Musafiru’

            Eu am prins prin anii 80 balonul vechi cu siret (cel cu fasii dreptunghiulare), scoala noastra avea in dotare astfel de mingi. Nu oricine putea sa il loveasca zdravan la 12-14 ani, era greu, se imbiba cu apa si cantarea cat mingea medicinala.
            Trecerea la noul balon (dupa Mexic 1970) Telstar-ul de la Adidas, primul balon modern (32 pannels) a dus la cresterea vitezei de joc, cresterea tehnicitatii, dar au aparut si side effects: jocul cu baloane lungi era mult mai usor. Nu mai trebuia sa fii un Hurst ca sa degajezi din propriul careu pana in poarta adversa.
            Acela e timpul din care a fugit Big Sam, deceniul al optulea din secolul trecut. Nu intamplator Mourinho spunea ca nu-i ajunge spatiul pe felicitarile de Craciun pentru a-i scrie lui Allardyce.
            Numiti voi un antrenor englez in afara de Hoddle care s-a apropiat de ce se joaca in Europa? Nu intamplator trofeele europene din ultimii 30 de ani au fost luate cu antrenori din afara Angliei. Ultimele performante ale unui englez au fost pe vremea lui Bobby Robson. In noul format Premier League nici un antrenor englez nu a castigat titlul.

          • COYS

            L-ai uitat pe Wuoy, a castigat parca campionate in Suedia sau Finlanda si most notably, o cupa UEFA cu Inter.
            Nu stiu daca problema e cu managerii englezi in general, cat mai degraba ownerii si preferinta ptr dinozaurii Pardew, Moyes, Big Sam&co care blocheaza cariera multora. Respect ptr Bournemouth ca au incredere in Eddie Howe, ‘Arry i-ar fi retrogradat deja de vreo 3 ori pana acum si cu conturile blocate. Clement e iarasi un manager bunicel, dar Swansea e retrogradabila cu 5 super manageri pe banca.
            Oricum rotatia mult prea rapida a acelorasi manageri in PL straini sau englezi nu duce nicaieri. Portughezul de la Watford era the flava of the day, acum s-a apropiat de retrogradare, mult-hulitul Puel i-a adus pe Leicester aproape de top 4 in vreme de Pellegrino e probabil cel mai slab manager pe care Saints l-au avut de cand au promovat in PL.
            E ca si alegerea unei masini, totally clueless dar convins ca faci o alegere eficienta atunci alegi aceeasi platforma dar cu bugete diferite: Pardew (Skoda), un buget mai mare ti-l aduce pe Moyes (Golf varianta diesel) iar unul generos un Big Sam (Passat sau depinde de gradul de disperare sau cat de tarziu e in sezon, un Audi). Daca ai putin spirit de aventura si nu te dau banii afara alegi Puel (Renault sau Peugeot), daca ai bani si esti green alegi Pep (Tesla), daca ai bani si te doare in fund de mediu si oarecum si de performante dar vrei eleganta alegi Ancelotti (Maserati), daca vrei un hybrid cu bani mai putini decat ‘germanele’ dar performante bune alegi Poch (Lexus), daca esti pregatit sa platesti ptr calitate chiar daca uneori fara stralucire atunci alegi Mourinho (Merc sau BMW). Sau daca apreciezi o japoneza f eficienta candva dpv bani, actualmente scumpa si fara performante, atunci Wenger (Honda et comp). Oh, sau un Klopp care in viata reala trebuie sa conduca o Alfa Romeo.

          • Musafiru’

            Roy Hodgson a castigat o Cupa UEFA, doar daca acceptam teoria ca un 6:6 face cat jumatate linia, la table. Are doua finale jucate (Inter si Fulham), ambele pierdute.
            In noua formula Premier League, doar 9 antrenori au castigat titlul, jumatate din editii le-a castigat Fergusson.
            Acelasi discurs l-a avut si Lineker la instalarea lui Ranieri in vara lui 2015, ca se rotesc aceleasi nume prea mult etc…
            Lui Fergusson ce-i dam? Un Land Cruiser sau un Defender pentru performanta si anduranta?

          • COYS

            Un Range Rover sau un Saab 9-5 ca nu se mai fabrica:)
            Hmmm ai dreptate cu Roy, in mintea mea rejucasem finala aia cu Schalke si de data asta castiga Interul la penaltyuri…

          • ursano

            Am dat upvote pentru originalitate dar sunt in puternic dezacord cu privire la japoneze 🙂

  • Romulus N Filip

    Otamendi vs Herrera 18 Nu – 5 Da. Astept sa iasa la interval cineva care a zis da si sa ne dea niste argumente. Da’ unele mai subtile nu pe ala cu “a existat contact”. Si as vrea un suporter United (va stim!) sa recunoasca ca nu a fost. Daca exista un asemenea suporter 🙂

    • mniezo’

      Nu tin cu utd dar am sa incerc sa reprezint eu un suporter rezonabil al lor, cu echilibru si calm in voce: BĂ A FOST PENALTY ARBITRAJUL A FOST SCANDALOS UNDE ESTI TU WEB… PARDON, FERGIE DUAMNEE IISUSE TELEPORTATORULE!!1!!!!!1unu

      P.s. Profit un pic de spatiu sa ma bucur de tragerile astea, mie mi-au inchis gura si ma bucur ca avem meciuri fantastice asa devreme 🙂

    • Musafiru’

      Eu sunt suporterul United care a votat cu “Nu a fost penalty” la Ottamendi vs Herrera. Invers, in careul lui United ar fi fost penalty indiscutabil. Am votat cu Nu si la Lovren vs Calvert-Lewin. Motivatia o ofera chiar The Special One Milky Way: este stiut ca doar City “players fall over in a little bit of wind”.

  • Romulus N Filip

    Titlul jucat 24-6. Cand era 16-1 mi se parea normal. Dar 6 de Nu? Imi vin in minte urmatoarele categorii:
    -cei care considera titlul jucat cand matematic City nu mai pot fi ajunsi
    -cei care mizeaza ca se accidenteaza D Silva, DeBruyne, Aguerro, Walker, Ederson si Jesus cel putin trei luni simultan. Si Pep cade in coma dupa un accident de calarie, tinand seama ca el nu practica sportul ala.
    -cei care vor sa dea lovitura vietii ca Filotas cu Leicester. E bine sa speri, dar dupa o asemenea lovitura e recomandabil sa te retragi definitiv de la preziceri (vezi tot Filotas 🙂

    • Musafiru’

      Ibra, Henry, Eto, Yaya au fost armasarii pur sange calariti de Pep la Barca. Nu avem dovada clara ca la City nu va reveni la vechile pasiuni pana la finalul sezonului. Vezi cazul lui Villas Boas, cel care a calarit orice, de la coada de matura pe care a venit la Chelsea in postura de vrajitor discipol The Special One, pana la scuterul lui Levy, cel care a tinut loc de football scout la Spurs. Asa a ajuns in Paris Dakkar-ul din America de Sud, un fel de aici in Germania la Paris…
      Iata motivul pentru care am votat cu “Nu este titlul jucat”.

      • Mihai Roman

        Atat i-a calarit pana a castigat cam tot ce se poate cu ei 🙂

        • Musafiru’

          Orice victorie are la temelie o Noapte a Cutitelor Lungi. Fotbalul nu face exceptie 🙂

          • COYS

            Cred ca singura chestie care poate da inapoi pe City e ‘ribbonul galben’. Dar si asa, cu problema catalana pe cap si tot nu vad cine i-ar ajunge pe City, singura echipa care vrea dar nu are mijloace e Burnley.

      • Romulus N Filip

        Deci argumentul tău e ca Pep e incompetent. Ca doar a mai pierdut titluri după 11p avans 🙂

        • Musafiru’

          Nu am spus ca Pep ar fi fost incompetent la Barca. Am spus ca a fost in rolul Calaretului Fara Cap. La Bayern l-a jucat pe El Cid, l-au urcat mort pe cal crezand ca se vor speria inamicii. Necazul era ca si ceilalti cai erau aproape morti (Ribery, Xabi Alonso, Robben, Martinez, Lahm).

    • Radu

      Eu am raspuns Nu, in ideea ca nu suntem totusi nici la jumatatea campionatului. Sigur ca 80-90 % e jucat, dar chiar si City poate avea o implozie demna de … Arsenal in primavara (am stat sa ma gandesc, de acolo punctele de suspensie)

  • Romulus N Filip

    Urmatoarele trei comentarii sunt in spirit de banter. Astept sa mi se raspunda corespunzator 🙂

  • ursano

    Haha, urmăriți primul minut ca sa vedeti diferenta intre cum sărbătoresc trofeele individuale:
    http://video.gazzetta.it/football-stories-cr7-messi-trovate-differenze-ma-che-ha-detto-pep-mourinho/2c211ec0-de9d-11e7-b3b1-a8c356b6726a?vclk=home_AperturaLaterale|football-stories-cr7-messi-trovate-differenze-ma-che-ha-detto-pep-mourinho

  • COYS

    Burnley pe 4 dupa 17 etape se ingroasa gluma. Parca in perioada asta a inceput lumea sa ii ia mai in serios pe Leicester acum 2 sezoane.
    Sigur, top 3 e deja batut in cuie, dar ar putea Burnley sa produca un Leicester in lupta ptr Wenger’s Trophy? (Aka locul 4)
    Nici una dintre Spurs, Arsenal sau Liverpool nu pare a avea constanta necesara.

    • Mihai Roman

      Problema e ca au inceput sa li se accidenteze greii din aparare: Mee, Ward. Se pare ca nu rezista la ritmul asta de meciuri odata la 3 zile.

  • COYS
  • filotas

    Imi cer scuze fanilor Liverpool.

    • COYS

      Nici nu te gandi sa ne faci favoriti la locul 4 acum!:) serios vorbind, poate suntem putin anti-fragili, dar mai mult shit decat antifragili:)

  • Mihai Roman

    O noua victorie chinuita a lui City, nu va lasati pacaliti de scor. Probabil in curand o sa vina decaderea, face Pep o noapte a cutitelor lungi si il scoate pe Silva din echipa si aia e.

    • COYS

      Eu zic ca vor prinde totusi locul 4 la mustata:)

      • filotas

        Atentie! Esti aproape de a instiga o pledoarie pro spurs:) la urmatoarea abatere vine:)

        • Radu

          Fanii Liverpool abia asteapta …

    • Musafiru’

      Cu City pana si Pellegrini a luat titlul. Pana atunci avea performante egale cu Dorinel Munteanu, o finala de Cupa Intertoto si un titlu in Argentina. Daca Lucescu era catolic putea sa fie antrenor la City. Cred ca acestea sunt criteriile de angajare ale seicului Mansour, catolic si sa vorbeasca o limba latina.

      • COYS

        Nu chiar, din ce am citit aici pare mai degraba atras de ideea competentei decat a religiei.

        https://www.theguardian.com/news/2017/dec/15/manchester-city-football-group-ferran-soriano

        • Musafiru’

          Era o gluma ideea cu criteriul religiei in alegerea antrenorului.
          In schimb, proiectul City ”de la balci local la Walt Disney” este grotesc. Nu vorbesc din punct de vedere economic, cat din cel moral. Sfideaza bunul simt, ingroapa traditiile locale inlocuindu-le cu un fel de franciza City. Daca acesta este viitorul, ce vor face cluburile neasociate intr-un grup cu forta financiara a CFG-ului? Ce se va intampla cu cluburile ce vor ramane pe dinafara? Este evident ca nu toate isi vor gasi un Mansour care sa puna in aplicare viziunea sa printr-un genial Soriano? Nu toate campionatele au sistemul german (care nici el nu este perfect, vezi exemplul RB Leipzig si felul in care au fentat legislatia referitoare la ownership). Nu toate cluburile de traditie vor gasi un Abramovich, niste Glazeri care mulg vaca numita United, o duc la taur, vand vitelul, iar si iar. Ce vor face cand vaca va imbatrani?! Liebherr, trustul din spatele lui Soton, a gasit un cumparator chinez, la fel ca Milan. Multe cluburi cu traditie vor disparea sau vor fi atractii de balci prin ligile inferioare, in viitor ne vom delecta cu City Australia, Barcelona Tokyo, Real Moscova, United Delhi jucand cu cluburile mama intr-o liga mondiala?! Evident ca aici se va ajunge dupa ce piata nationala nu va mai oferi suficiente satisfactii financiare pentru owneri.
          Nu poti contesta forta financiara, managementul genial in cazul City. Incontestabil proiectul este unul de succes. Pacat ca nu s-au limitat la nivelul unei singure echipe, proiectul global este monstruos, un Sheik Mansour s-a saturat de construit Burj-Al-Arab-uri si s-a apucat de clonat echipe de fotbal…

  • rush

    S-a definitivat lista pentru cele 10 sticle de vin care vor fi oferite de filotas ?

    • filotas

      Da.
      And you re not on it.

      • rush

        Stai linistit. Se vor bucura alti 10 anglofili uitandu-se la real – besiktas….))) Ah..wait….)))

        • filotas

          Teoretic pariul este deschis, Realul poate inca sa mai pice cu Besiktas:)

          • Torpyla

            se ia in calcul si finala ?

          • rush

            Teoretic, ai de dat 10 sticle de vin. practic, dai marunt din tastatura…)

          • filotas

            Dau, dar doar celor care s au inscris. Cred ca sunt vreo 3-4:)

          • COYS

            Filotas urmeaza exemplul Brexiteerilor, doar ca a fost mai modest, 10 sticle in loc de 350Mio pe saptamana:)

  • filotas

    Ma uit la fotbal de mult timp. Am jucat fotbal de mic, am urmarit fotbal. Ce m-a atras la acest sport au fost pattern-urile de excelenta. Ronaldo brazilianul a fost primul fata de care am avut un respect aproape religios dupa ce l-am vazut executand un elastico inimaginabil.
    Caut intotdeauna acel moment de “zona”, de catharsis, de special.
    Il urmaresc pe Pep ca antrenor din 2008. Am vazut multe echipe inaintea lui, multe echipe dupa.
    Dar ce m-a intristat cel mai mult a fost apelativul acela de “fraud”, cu care a fost gratulat, chiar si la Barca, dar mai ales la Bayern in primul an la City. Cum se poate? Nu era doar ceva izolat, ci un sentiment care razbatea cu fiecare esec al lui Guardiola, ca un bulgare de zapada care se face din ce in ce mai mare pe masura ce se rostogoleste in memoria colectiva.
    Asa ca am incercat sa inteleg, cum se poate. Cum spuneam, am urmarit multe echipe, multe stiluri, multi jucatori, multe sisteme. Dar nu am gasit o excelenta, o “zona” ca aceea din 2009 de exemplu cand Pep castiga pe Bernabeu cu 6-2. Tin minte ca, pe langa scor, am avut sentimentul ineditului, ordonatului. Un sentiment aproape protocolar. Felul in care se pasa, miscarea jucatorilor, spatiile, totul era nou. Era alt nivel, cu totul alt nivel.
    Despre Barca de atunci s-au gasit diverse explicatii, Messi, Xavi, etc.Dar mi-e greu si cred ca este obiectiv greu sa nu avansezi in primul rand explicatia Pep. Oricat de buni ar fi jucatorii, oricat de tehnici, oricat de bun lotul, istoria fotbalului a demonstrat esecuri catastrofale in lipsa unui management bun. Inclusiv pentru Barca post-Pep. Era o necunoscuta in acel joc care nu se putea explica doar prin Messi si Xavi. Trebui sa gasesti alta rezolvare. Era ceva invizibil, ceva din umbra. O munca, o atentie la detalii.
    La Bayern a urmat o perioada dificiala, prin prisma statutului si succesului echipei. Dar aceeasi organizare si acelasi fotbal, mai putin evidenta stralucirea unora ca Messi sau Xavi. Rezultatele au venit, mai putin CL, dar zgomotul de fond cu Pep=fraud se intensifica.
    La City la fel, in primul an, a fost ridiculizat. Acum insa bate niste recoduri in Anglia greu de conceput pentru cei care urmaresc fenomenul. Jonathan Pearce, un journalist care nu se avanta prea repede in metafore emotionale ii spune lui Pep ca nu a mai vazut asa ceva.
    Suntem evident, cred eu, in fata unei manifestari de excelenta in fotbal. Iarasi. Nu e prima oara, nu e primul sentiment de acest gen. Daca avem nevoie de cifre, Pep e singurul care a reusit la toate echipele pe care le-a antrenat cea mai lunga serie de victorii in campionat. Nu poate fi o coincidenta. E aberant sa crezi asta. Nu cu acelasi antrenor, nu cu aceeasi filosofie.
    Si atunci de unde “fraud”? Spuneam mai demult, luat apoi la misto, ca Pep este cel mai bun antrenor din istorie.
    Continuu sa cred acest lucru.Da, Pep Guardiola este cel mai bun antrenor din istorie, by a long mile.Nici un alt antrenor nu poate demonstra o consecventa a excelentei fotbalistice si o manifestare a “zonei” asemanatoare. Au fost altii cu mai multe trofee in general, sau cu mai multe trofee de un anumit tip, dar nu cu acest stil de atac, rafinat pana la durere fizica si exprimare artistica. Au fost antrenori geniali pentru scurte perioade, oportunisti, prudenti, altii cu un stil superb dar fara substanta de rezultate.
    Nici unul insa nu le inglobeaza pe toate asa cum o face Pep. Si cred ca apelativul de “fraud” are legatura cu asta. In fata noului, inexplicabilului, inventezi o strategie de aparare. “Fraud” este frica de a recunoaste ca e cel mai bun.
    Departe de cat il apreciem fiecare dintre noi, cred ca important din ce face el e sa intelegem cum face, cum munceste, cat munceste. E o pasiune acolo, o obsesie, un ritual al muncii care ar putea sa inspire multi oameni, in viata lor personala, daca am avea doar negraba de a intelege.
    Putem toti invata cate ceva din “zona” lui Pep.

    • Torpyla

      pep e un antrenor mare, fara doar si poate, dar in nici un caz nu e the whole package.

      barca post pep a mai castigat o tripla, cu niste amarati acolo in fata, neymar,messi si suarez.
      barca post pep a reusit 100 de pe puncte in campionat.

      pep a avut posibilitatea de a-si alege unde sa antreneze, si nu a mers niciodata undeva unde ar fi trebuit sa munceasca prea mult datorita posibilitatilor clubului.

      nu spun ca pep e un fraud, dar nici nu e best ever by a long mile.

      cand ai atatea optiuni din care poti alege si tu te duci unde sunt mai multi bani, mi se pare un pic the easy way. mourinho e criticat inca dinainte sa ajunga la psg, dar pep a facut din city un club mare.

      pep are multe calitati, dar poate ar fi cazul sa ii recunoastem si minusurile, pentru ca are destule, iar unul dintre ele e relatia cu caracterele puternice din vestiar, iar altul, incapatanarea sa si imobilitatea fata de lotul pe care il are(cel mai vizibil la bayern).

      pentru mine, premier league ramane o relicva din 2010 pana azi(inclusiv). nu e ca si cum pep a bagat bulele in apa minerala.

      e un antrenor la un nivel foarte ridicat, dar nu inteleg trecerea asta de la o extrema la alta. anul trecut a fost un fraud pentru ca n-a castigat nimic, iar anul asta e the best ever pentru ca…a stabilit un record in mighty premier league ( sa vedem cate echipe englezesti mai prind semifinalele in UCL ).

      my 2 cents

    • Musafiru’

      Nu pot sa-ti raspund decat prin metoda grafica.

    • Musafiru’
    • Musafiru’

      Jonathan Pierce este cel care a contestat in direct goal line technology in 2014 la golul lui Benzema (Franta-Honduras). Asculta-l pe Pierce in comentariul original si spune-mi daca acesta este etalonul de jurnalist echilibrat.
      https://www.youtube.com/watch?v=HjIj_GlvLD4

    • COYS

      Ca si la fotbalisti e greu de comparat si afirmat cu putere cine e al mai din parcare. Let me be clear cum ar zice cineva in Premier League, nu contest ca e mare dar cum il poti compara cu altii ca Herrera, Michels sau Sacchi (random selection) cand primii abia stiau sa foloseasca telecomanda de la VHS cand Pep are la dispozitie in-memory cloud apps etc etc?
      In plus a fi manager doar ptr 3-4 sezoane e ca si un freelancer, esti motivat ai scos maximum te duci apoi un an pe plaja (unde dai peste Mourinho care tocmai descoperea ca titlul e jucat). Multe variabile si multe mere si pere la un loc. Hai sa incercam sa privim fotbalul asa cum e, un sport de echipa unde X bigger than Y e relativ si conteaza f all pana la urma. Eu il apreciez pe Pep ptr ca isi face meseria cu un devotament peste 90% din alti manageri si a aratat ca poate iesi din comfort zone-ul lui, inclusiv sa invete germana si engleza, limbi stapanite de f putini nativi din Spania (chiar si cu phd-uri). Radea cineva aici spre exemplu de engleza lui Poch, dar nu stiu cati absolventi de facultati si doctorate din Ro pot vorbi cu reporterii in franceza, italiana si spaniola. Revenind, Pep e un world class manager. Cel mai mare? Who cares, probabil ca nici el insusi nu are asta ca obiectiv, la fel cum si pe Messi il doare probabil undeva daca ramane in cartile de istorie. Fraud? Sigur nu, insa opinii talibane invita la opinii talibane de partea cealalta a spectrului. Plus in Anglia media e jalnica, am mai spus-o de multe ori, doar Ferguson putea trece peste ei cu senilele, insa chiar si el daca se apuca de antrenorat acum nu prindea neam 3 ani fara trofee cu Utd.

      • ursano

        Apropo de revolutionari si de utilizarea tehnologiei in fotbal, unul din favoritii mei, un anume Lobanovsky. Sau un alt mare inovator din spatiul sovietic, Maslov … cum sa il compari in mod obiectiv pe Pep cu ei?

        • Mihai Roman

          Teoretic singura metoda prin care poti sa cuantifici daca un manager e mai bun ca altul este prin numarul de trofee, dar din pacate nu este una obiectiva. Evident ca nu ai cum sa compari manageri ca Lobanovsky sau Herrera cu Pep sau Mourinho. Pana la urma ramane o chestiune de gust: unora le place pragmatismul si stilul me against the world al portughezului, altora stilul expansiv si mai easy on the eye al lui Pep. Folosesc aceste doua exemple pentru ca este confruntarea cea mai mediatizata a ultimului deceniu, evident se pot gasi multe alte variante. Cel mai bun nu cred ca o sa poata spune cineva, beyond any reasonable doubt, cine este 🙂