Gazeta Sporturilor da faliment

Cătălin Tolontan: „Criza a compactat foarte mult piaţa de publicitate din România, fapt care ne-a afectat şi pe noi. Avem o datorie de 600.000 euro la tipografia Ringier pe care nu o putem suporta, aşa că singura soluţie viabilă e falimentul” a declarat redactorul-şef al Gazetei Sporturilor.

E adevărat ce am scris mai sus? Nu, e doar un exerciţiu de a inventa ştiri toxice, de tipul celor pe care GSP le inventează zilnic.

„Fernando Torres pleacă de la Liverpool” titrează mare site-ul Gazetei. Ruşinat că nu aflasem de o asemenea tranzacţie deschid articolul. „Ar putea fi marele transfer…” Aerul de certitudine s-a diluat de la titlu până la lead: ce era dat drept sigur în titlu e doar o ipoteză în prima frază din text.

Ok, hai să vedem pe ce se bazează, mi-am zis. GSP preia un citat din Daily Star, care tocmai ce vă spuneam că inventează poveşti mai ceva ca Hans Christian Andersen. Citesc citatul, dar nu sună deloc a ceva ce ar spune un fotbalist pe care îl ştiam loial scouserilor.

„Se anunţă o nouă stagiune fără trofee, iar eu vreau să cîştig trofee. Şi dacă nu pot aici, o voi face în altă parte”.

Confuz, caut articolul original -€“ doar nu erau proşti GSP-ul să pună link către sursă. „Fernando Torres e pregătit să plece de la Liverpool”. Caut citatul. Nu există nici un citat. GSP-ul a inventat o declaraţie ca să-şi susţină un zvon preluat de la un tabloid pe lângă care The Sun pare etalon deontologic.

Ăsta e ziarul despre care Tolo spune că e „o fabrică de conţinut de calitate.” Eu aş zice că e numai bun de şters geamurile.

Şi ca să închei ca un bun lup moralist:

„Journalism’€™s first obligation is to the truth. The desire that information be truthful is elemental. Since news îs the material that people use to learn and think about the world beyond themselves, the most important quality is that it be usable and reliable.” Elements of Jounalism, Kovach & Rosenstiel

Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone
  • Cum foarte putini cititori, inca, migreaza spre presa din afara, nu multi sunt cei care au un termen de comparatie. In consecinta, lumea continua sa consume aceste mizerii care sunt zilnic servite cititorilor. Iar cat timp va fi cerere, atat Tolo cu al sau GSP, cat si ProSportul (cu pramatia Sport.ro) vor dainui. DIn pacate!