
Articol în curs de completare cu sugestiile voastre. Am ajuns la 16 motive. Cred că mai sunt….
Acum e momentul. Pe vremea generației de aur toți erau suporterii Naționalei. Acum la greu, în cele câteva decenii de chin, e momentul să punem temelia care ne va permite să ieșim în față la următoarea generație de excepție indignați: “Unde erați voi in anii de secetă?”

Galeria. Cândva aveam echipă, dar nu aveam galerie. Acum putem avea galerie pe orice stadion din Europa sau aiurea, numai echipă cât de cât să avem. Si vorba aia avem și noi faliții noștrii, adica tâmpiți care să strige te miri ce idioțenii care să duca la suspendări.
Răzvan Marin. Va exista mereu un Răzvan Marin. Un fotbalist talentat, de care se vor lega speranțele noastre. Despre care va fi intotdeauna cineva care va garanta: cutare e un băiat serios, care nu va muri speranță (eu chiar cunosc un om foarte serios care îl știe pe Răzvan de mic și mi-a garantat de multe ori ca va ajunge un bun fotbalist la nivel internațional, în primul rând bazat pe seriozitatea lui). Chiar dacă contra Maltei nu i-a ieșit nimic. Pentru că, probabil, îl apasă deja gândul că a fost adus la Ajax să îl înlocuiască pe de Frenkie de Jong.

Hagi. Ianis nu e Gică. Are o luptă foarte grea de dus. Suporterii îl vor compara și contesta mereu. Cum, necum trebuie să iasă din umbra tatălui și să își croiasca propriul drum. Pe mine m-a convins și îi țin pumnii. Chiar dacă nu va fi un al doilea Gică.
Tehnicitatea iluzorie. Nici o altă Națională nu trăiește inconjurată de iluzia întreținută în mentalul colectiv că tehnicitatea e principala sa armă. Așa cred toți chibiții și specialiștii. Iar acum câteva zile la Oslo scorul la mingi date printre picioare a fost 3-0 pentru Norvegia. Ar fi rușinos, dacă nu ar fi comic.
Un zăpăcit. Naționala va avea mereu un zăpăcit de serviciu de care să ne putem indigna. In criză de fundași dreapta Chipciu face două meciuri bune și pare că rezolvă postul. Normal că ia un roșu inutil la 3-0 și e suspendat pentru meciul cu Spania.

O Maltă la 2-3 ani. Din când în când vom mai prinde niște necăjiți mai necăjiți decât noi, vom conduce cu 3-0 la pauză si ne vom permite chiar un gol în final ca echipele mari care joacă 90 de minute. Ocazie să ne iluzionăm ca vom fi din nou cum am fost odată. Dacă am fost așa cum credem acum.
Sărăcia echipelor de club. Am intrat în epoca echipelor de club superbogate. Nu vom mai putea fi competitivi la nivel de echipe de club, nu cu sărăcia noastră dublată de incompetență. Tot în Națională ne va fi speranța, cand vom avea câțiva jucători la echipe mai acătării din vestul Europei.
Cine n-are bătrâni si gafe…Sigur îi vom găsi la Națională. Orice antrenor are oamenii lui pe care îi știe bine. Pe care s-a bizuit în trecut si mai speră că îl pot ajuta. A fost o fază memorabilă în meciul cu Malta. Săpunaru are o vârstă si o anumită lentoare. Intrat după o accidentare a lui Nedelcearu, l-am remarcat imediat după pasele de veteran cu ristul interior, desigur mult lucrate dea lungul timpului. La o fază banală, la 3-0, Săpunaru realaxat alunecă ca pe săpun și un atacant scapă singur. In cădere, Săpunaru încearca disperat să îl agațe cu mâinile pe atacant (noroc că n-a reușit că lua un meritat roșu). A fost un moment tragic: bătrânul care incearcă sa prindă tinerețea care îi scapă printre degete și își dă seama când dă cu fundul de gazon că nu o va mai prinde vreodată.
Ideea de Națională. Când ții cu echipa natională nu ții cu un tablou penibil de anturaje. Acestea pot, temporar, să aibă o influență mare. Tu te simți legat de locul unde te-ai născut, de oamenii lângă care ai crescut, de jucătorii care te-au făcut să îndrăgești fotbalul. Tu ții de fapt cu ideea de echipă națională. (Idee sugerată de ‘mniezo)
Alții sunt mai buni … pe hârtie. Pentru că o echipă națională nu e suma jucătorilor care o compun. Selecționerul are mai puține zile la dispoziție să sudeze o echipă. Lotul se schimbă mult mai des ca la cluburi. Toate acestea duc la o egalizare a valorilor și, când anumite condiții se îndeplinesc, pot face ca o echipă cu resurse mai mici să își depășească condiția, spre bucuria suporterilor. (Idee sugerata de Stargall)
Stadionul de peste drum. Nu ții cu echipa Națională pentru că e ușor sau convenient. O faci tocmai pentru că e greu, pentru că cere efort. Merită ceva făcut dacă nu cere efort? Se compară satisfacția obținută in urma unui efort cu cea care îți pica mură-n gură? (Idee sugerată de COYS)
Plata. Care poate fi plata pentru a fi un susținător al Naționalei? Mulțumirea de a fi făcut ceva cu totul gratuit, fără o consecință imediată. Nu te mișcă așa ceva? Atunci poate te mai mișcă gandul că undeva, într-un sat din județul Vaslui sau Teleorman cineva care are access doar la TVR se bucură de un succes la Naționalei. Care e mai necăjit decăt majoritatea omologilor lui din Danemarca sau Italia. (Idee sugerată de Filotas)
Un trofeu e un un trofeu. O fi un trofeu imaginar, dar tot mai e mai bun decât nimic. Ultimul suporter al Naționalei de pe Anglofil. Ultimul suporter al Nationalei de pe scara ta de bloc. Ultimul suporter al Naționalei din sudul Franței. E o satisfacție care cere imaginație. (Idee sugerată de Tiamee)
Statele Unite ale Europei. Intr-o epocă a naționalismelor reînviate, ideea de Europa unită pare foarte îndepărtată. Nu o să apucăm noi o echipă unită a Europei. Ar fi și păcat să se piardă corul unit al suporterilor irlandezi, jucători italieni cântând din tot sufletul ‘Fratelli d’Italia’ sau masa de portocaliu a fanilor olandezi. ( Idee sugerată de Bebelak)
Printre picături și altele. Nu contează cât și cum ții cu Nationala. Important e ca o faci cumva. Flacăra există, chiar dacă arde mai mocnit. Cândva va arde din nou mai tare! (Idee sugerată de Ursano)
https://uploads.disquscdn.com/images/28f4e68075599cf8bd2273073a560dc3b25f4a724ecbc53d4b1712c95ae405b3.jpg
Foarte probabil fake. PL ar trebui sa înceapă cu un meci vineri seara, la fel ca sezonul trecut.
Vedem mâine dimineața.
In plus, ultima oara cand Spurs au debutat acasa se intampla in 2009, 2-1 cu Liverpool:)
De cand competitiile intertari s-au diluat din cauza cantitatii fotbalul e devenit nu numai neinteresant, dar chiar agasant.
Cu nationala noastra ce sa zic, la fel cum bine remarca Romi eu nu stiu de unde mitul asta ca avem jucatori tehnici. Ultimul jucator roman pe care nu-l incurca mingea cred ca a fost Mutu. Nu stiu de ce numai producem nici macar jucatori ca Lutu, nationala noastra e chiar mai putin tehnica decat Islanda. Inteleg ca tot sistemul la tineret a fost distrus de modelul ‘dai spaga la antrenorul fost fotbalist, actualmente alcoolic, ca odrasla sa joace la juniorii lui dinamo/steaua etc’, e asta singura explicatie?
In alta ordine de idei, nici olandezii n-au mai vazut fotbalisti ca Gullit, Van Basten, Rijkaard etc cu tot sistemul lor deci pe undeva acel gen de fotbalisti nu mai apare.
on topic: imi pare bine ca nu avem si 37 de motive sa nu iubesti nationala Romaniei, ca faceam eu un efort si le depaseam cu numerotarea. 😛
dar ca sa fac un rezumat foarte scurt, la fel ca mai tot, mai ales in ultimii ani, nationala nu e decat o unealta comunista neingropata si nerestructurata, al carui unic scop e sa produca niste lei pentru niste baieti a caror singura calitate este prezenta constanta in anturaje rau famate si puscarii.
suntem o tara de anturaje, iar nationala este un tablou penibil si reprezentativ al lor. tinand cont ca nu avem nici un fel de sprijin pt fotbal la nivel administrativ sau social, nu inteleg de ce se mai si face tam tam pe seama lor, nu incurajam sporturile dar ne mandrim cu vo nationala? asta e ca si cum ti-ai trimite iepurele la concursul de mancat slanina cu coaste.
off, cred ca sunt multe de spus aici. nu vad nici un motiv sa mai tin cu nationala desi intotdeauna voi arunca un ochi la ce se intampla, avem chestia asta in sange, “sa vedem ce fac romanii nostri”.
pentru mine fotbalul la nivel de nationala a murit. si nu numai al nostru. eu intelegeam nationalele ca o reflectie a campionatelor din respectivele tari. stiam cand vedem Brazilia ca au acel joc frumos, spectaculos, bazat pe multe :jongelrii”, Italia te batea cu 1-0 de nu intelegeai nimic, Anglia aveau jocul pe sus cu oameni mari si inalti, in fine. Romania juca cu pitici tehnici, fasneti care se miscau repede pentru a ajunge la poarta, un atac vertical. de cand cu globalizarea chestiile astea s au cam terminat, toti jucatorii invata aceleasi lucruri, joaca cam la fel si in fine, vedem acum niste jocuri echilibreate dar in mare parte lipsite de calitate adevarata.
asta e partea proasta, partea si mai prroasta e ca o sa continuam sa avem nationale.
aveam mai multe de zis darmai bine mai tai din ele
Ianis Hagi, pentru mine copilul asta poate sa faca orice, pentru cat a facut ta su pentru mine in special o sa i iert cam orice. (nu l cunosc pe Hagi personal dar m a incantat cand eram mic cu jocul lui fabulos)
Stiu, dar daca tot a circulat 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=WeQdymXqN0c
off topic
Hudson despre Valverde, aproape ca ne ia la bataie. Il inteleg pe om, desi incerc sa fiu cumpatat si amabil. #VVout
https://uploads.disquscdn.com/images/c12fb09c5f4f4bd12db07931b1da980c05da351859eaa88da98da688173edeed.jpg
Pana la urma debutati acasa.
S-au luat băieții după vechea regulă unde campioana deschide balul noului sezon? 😄
E cu siguranță o onoare pentru Liverpool această semi-distincție, care ca o paranteză dacă va câștiga și cele două Supercupe din această vară atunci va fi învins în meciuri cu trofeul pe masă în 2019 toți membrii din top 4: Tottenham, Manchester City, Chelsea. Ceea ce ar fi impresionant! Dar chiar și așa Van Dijk nu ar trebui să ia Balonul de Aur.
Sunt curios ce pareri aveti, dar eu cred ca la Chelsea se incheie o epoca odata cu plecarea lui Hazard si daca zvonurile sunt corecte si a lui Sarri. Nu vor mai avea mult timp de acum inainte un jucator de calibrul lui Hazard, vremurile cand aruncau cu banii in nume mari au trecut. Daca vine Lampard antrenor pentru mine e clar ca se intorc la rolul pe care-l aveau inainte de primul descalecat al lui Mourinho. Da’ fara Mutu…
N-ammai urmarit de multa vreme NBA, actually de pe vremea cand au largit formatul si au inclus si doua franchise din Canada. Nu stiu povestea din spatele Raptors, dar trebuie ca cine a fost in spatele franchisei aleia a facut o treaba incredibil de competenta.
Nu cred, vor arunca in continuare cu bani, Pulisic la 60Mio nu e totusi foarte ieftin. Sper doar ca transfer ban-ul sa fie mentinut, altfel e doar o bataie de joc.
Chelsea au totusi o academie puternica, sper sa nu apuce sa descopere ca pot promova tineri, momentan modelul lor e sa faca min50Mio din vanzarea de 50-100 fotbalisti tineri pe care sa-i investeasca in ‘proven players’. Inteleg ca spre modelul asta tind si Man City.
Raports se străduiesc de ani de zile să intre măcar în semifinalele competiției. În ultimele 3 sezoane, deși au câștigat divizia lor, au pierdut în play-off, la aceiași Cleveland Cavaliers. De data asta, chiar underdogs fiind în finală, au reușit să câștige surprizând pe toată lumea. (Toronto Raptors e singura echipă canadiană rămasă în NBA, după ce Vancouver Grizzlies au trecut franciza lor pe teritoriu SUA la începutul lui 2000, Toronto fiind cam singurul oraș canadian capabil să se lupte cu cele din SUA). Canada se concentrează mai mult pe hochei, mega sportul lor preferat (alături de curling), deși nici o echipă canadiană nu a mai câștigat Stanley Cup din 1993.
Foarte competenti dar și destul de norocoși, KD a lipsit practic întreaga finala iar Thompson s-a accidentat grav în timp ce juca senzational in meciul 6.
Oricum, o finala atipică cu 5 victorii în deplasare din 6 meciuri.
În ciuda victoriei la scor cu Malta, nu avem nici măcar o șansă la calificare deoarece Suedia și Spania sunt cu mult peste noi.
odata cu introducerea VAR prin tot felul de campionate si cupe, incep sa observ ca unii arbitrii nu au nicio treaba cu legea in acest sport. poate gresesc, dar acum chiar orice mana e hent? (vazuta in meciul Braziliei)
Asa este dar e in buna masura irelevant. Pentru ca e posibil ca toata calificarea sa se joace in meciul de la București cu suedezii. Iar într-un singur meci totul e posibil. In plus, noi am trecut fara mari pierderi peste începutul de campanie care ne era defavorabil.
https://www.theguardian.com/sport/2019/jun/14/toronto-raptors-nba-championship-finals-golden-state-warriors
Dar cine ar trebui sa-l ia?
Messi, in cazul in care Egipt sau Senegal nu iau Cupa Africii.
Ce a facut Messi in 2019?
Nu e vorba de arbitrii, ci de o regula modificata a hentului. Care s-a discutat aici, desi initial parea ca se introduce doar din noul sezon.
Eu zic ca au lot bun, mai ales daca stiu cum sa promoveze tineri (au foarte multi si foarte buni). Nu stiu cat va fi de competent Lampard (se pare ca el va fi urmatorul manager).
discutia cu balonul de aur. never gets old
2019 a inceput la 1 ianuarie.
Sunt curios unde va ajunge acest dialog.
Following
Și punctul tău de vedere este? Scuze, dar nu înțeleg unde bați.
E o gluma?
Si Van Dijk nu si l-a ratat? Ca Liverpool avea titlul ca obiectiv, pentru ei UCL a fost in plan secund, mai mult un trofeu de consolare, chiar daca mult mai prestigios pe plan mondial.
Messi nu a castigat UCL, asta nu inseamna ca nu a fost cel mai bun jucator al competitiei, cu 6 goluri in fazele eliminatorii si contributia decisiva la castigarea campionatului. A fost golgheter si in campionat si in liga, a inscris si in finala Cupei Spaniei, individual nu a avut egal sezonul asta, poate Hazard si Sterling sa se apropie de el ca impact si cifre. Fotbalul nu e tenis, unde daca nu castigi un Slam si pierzi in semifinale, e clar ca nu ai fost cel mai bun, aici depinzi de coechipieri si de antrenor.
Asa si eu pot sa spun ca Lucas Moura sezonul asta a fost peste Neymar, o sa vina careva sa-mi dea dreptate? Nu, din contra, o sa vina baietii cu statisticile lui Neymar sa-i ia apararea, sa-l compatimeasca ca se strica la PSG, etc. Messi in schimb e atacat ca deranjeaza, ca nu vinde ca figurantii de C. Ronaldo si Neymar.
Uite aici o explicatie lungă
https://www.si.com/nba/2019/06/14/toronto-raptors-nba-finals-championship-kawhi-leonard-warriors?utm_source=nextdraft&utm_medium=email
Dupa un nou debacle al acestei frumoase nationale a Argentinei, o recomandare de lectura:
https://www.amazon.co.uk/Angels-Dirty-Faces-Footballing-Argentina/dp/1409126943
Messi a ratat principalul obiectiv pe care si l-a impus in 2019. Deci te intreb din nou de ce? Si nu veni cu argumente despre altii.
Mniezo, e greu sa te pui cu confirmation bias. Daca oamenii nu inteleg de ce Messi, individual, a avut un sezon cu mult peste oricine altcineva si ca balonul de aur nu e un trofeu pentru jucatorul reprezentativ al echipei care castiga CL, e foarte greu sa le explici, nu vor asculta de nici un argument. Lucrurile trebuie lasate asa, agree to disagree, move to something else.
Prea multe greseli ca sa ma apuc sa le enumerez.
In primul rand, *pe care
In al doilea rand, barcelona a ratat 2 din 3 obiective iar argentina 1 din 1. Messi nu poate sa isi propuna personal sa castige ceva, pt ca sportul e pt 11 oameni. Iar ca solo player chiar a fost cred ca dintre cele mai bune sezoane ale lui.
Daca nu cumva trollezi cu intrebarea asta, atunci e foarte simplu sa faci un review al sezonului sa afli de ce a fost iar piticul o liga peste ceilalti.
Am vazut si pe la case mai mari.
Nu cred ca am atacat vreo opinie, mi-am spus-o si eu pe a mea, atata tot!
Eu stiu un fundas central care a contribuit mult la succesul echipei sale, as spune ca a fost decisiv (prin importanta golurilor) si putea lua balonul de aur daca nu juca in echipa cu Ronaldo la acel moment, de Ramos vorbesc!
De ce a avut Messi un sezon mai bun decat Van Dijk?
Pentru ca a marcat goluri mai multe decat ceilalti jucatori de atac? Pentru asta a luat gheata de aur.
Oameni buni, Balonul de Aur se da pentru performantele individuale, ce are Messi si nu are Van Dijk? Pai are primul loc asigurat in topul marcatotilor, in La Liga si in UCL, are meritul de a castiga de unul singur campionatul si de a duce Barcelona pana in semifinalele UCL, tot de unul singur. Nu cred ca se poate spune acelasi lucru despre olandez, la Liverpool a fost munca in echipa, efort colectiv.
Poate sa-l ia si Virgil din partea mea, nu ma intereseaza si nu tin mortis sa ajunga Lionel la 6 dar ca joc prestat este absolut incomparabil.
Si da, tu, cel care citesti, nu ma intreba intr-un mod absolut retardat ce a facut Messi in 2019 pentru ca exista statistici si pentru ca exista youtube, unde iti poti clati ochii aia impaienjeniti.
Pune pe masa argumentele tale, daca le ai in dotare.
Cu placere!
P.S era sa uit, am mai spus-o si o repet, e mai greu de castigat campionatul decat UCL. Uita-te la Real Madrid!
Qatar, aceasta echipa sud-americana:)
Corectat.
Nu. Vroiam sa iti vad argumentele pro nu cele contra altora.
Aici, pac!, vine citatul cu Messi terminat. Ca se potrivește mereu.
Depinde. Sunt competitii diferite. Campionatul e in general pentru premiantul clasei, cel care sta in banca lui si toceste si la final castiga coronita. CL e mai democratic, are sansa si smecherul clasei, pentru ca nu necesita multa munca, ci foarte multa eficienta si tertipuri. Echipe ca Chelsea a lui Di Matteo, Porto, Inter sau Spurs nu ar avea cred mari sanse la un campionat puternic daca le-ai pune sa joace in PL sau La Liga. Dar in CL au castigat sau au fost foarte aproape.
Nu-ti trebuie multa “scoala” pt CL. Doar “guts” si stiinta asta a strazii.
Statistic e evident de ce: ca sa castigi un campionat trebuie sa ai o forma constanta in 38 de meciuri. Putine echipe sunt capabile de asta. Din lipsa de lot, din lipsa de motivatie, accidentari etc. In CL dupa ce ai trecut de grupe ai 6 meciuri pana in finala. In astea 6 meciuri, orice detaliu care nu conteaza in campionat (o bara, o greseala de portar, un penalty, un gol in deplasare), conteaza inzecit in CL. De asta CL e o competitie care poate fi “gamed” daca esti suficient de smecher, spre deosebire de campionat, care nu poate fi.
Empiric, avem si dovezi: echipe premiante obisnuite sa domine un campionat, cu greu sau deloc s-au impus in CL in ultimii ani: Barca, Juve, Bayern, City.
Echipe in schimb fara sanse la titlu, ca Atletico, Real, Roma, Liverpool, Chelsea, Spurs, Dortmund, au fost acolo sus in CL, cu sanse reale sa castige sau chiar castigand.
Se intampla insa ca premiantul clasei sa reuseasca si in CL. Aici mi se pare mai mult ca CL are valoare, cand e dublata de castigarea titlului intern. Doar se numeste Liga Campionilor, nu “Liga echipelor de pe locul 2-4 din campionat care nu au reusit sa ia titlul”.
Asa ca pentru mine cel putin, CL sunt diferite an de an. Ultimele echipe care merita acest titlu sunt Bayern si Barca.
Puternicul de tastatura, o creatura moderna aproape perfecta.
De unde apar astia?
Fără a pretinde că Virgil merita Balonul, e evident ca e greu spre imposibil pentru un fundaș sa castige vreodata un trofeu individual pe criteriile menționate de tine. Nu ai cum sa câștigi de unul singur un trofeu, oricare, ca fundaș central. Dar hai sa ne deschidem perspectivele si sa apreciem importanta fiecărei poziții în fotbal. Printre altele, si pentru faptul că avem numeroase exemple ca nimeni nu e in stare sa castige de unul singur un trofeu. Inclusiv cu Messi, yes, no?
Cat despre CL vs campionate, 1000% de acord cu Filotas, sunt competiții diferite pentru care iti trebuie seturi diferite de abilități. Putem găsi argumente pentru prevalenta fiecăreia, asa ca mai bine ne păstrăm fiecare opiniile pentru sine si admitem ca pot exista si alte puncte de vedere.
Eu nu pot intelege si pace insistența cu care antrenor după antrenor al Pumelor ignora pe banca de rezerve jucători care fac diferenta in Europa la cluburi mari in defavoarea unor… necunoscuți. Si, cand sunt cu spatele la zid, ii baga pe d-alde Dybala sau Lautaro si trag grabiti concluzia, uite, nu sunt buni. Păi cum sa dea rezultate cand sunt utilizați doar in situatii limita iar ei nu au suficiente meciuri in situatii uzuale?
După o lungă telenovelă, e oficial: Sarri la Juve pentru 3 ani. Deși l-am apreciat mereu ca antrenor, atat ca stil cat si ca rezultate, continuu sa cred ca nu e varianta potrivita pentru noi. Din motive de match up cu lotul actual. Sper sa ma înșel, asa cum am facut-o si cu Allegri acum 5 ani.
Cred ca le lipseste un sistem si un antrenor care sa inteleaga sistemul si sa il aplice. Daca ne uitam la ultimele castigatoare de Cupe Mondiale din ultimii 30 de ani, e un pattern: echipele au avut un sistem solid, o filosofie de joc si niste antrenori pereni. Franta a reusit doua titluri si o finala cu aceeasi conceptie, de bloc compact plus generatii succesive de jucatori foarte buni. Spania, cu sistemul posesiei si inteligenta de selectioner al lui Del Bosque. Germania cu stilul impus de perenul Lowe. Italia cu Lippi si sistemul italian recunoscut.
La Argentina vezi cam opusul acestor filosofii: cum ai spus, selectii ciudate si contraproductive, schimbari dese de antrenori, numiri ciudate si lipsa unui sistem de joc. Nimeni nu poate spune ce joaca Argentina.
Balonul de aur se dă pe cifre, se dă pe imagine, se dă pe trofee, se dă pe hype mediatic, se dă pe influenţă.
Toate astea contează într-un anumit procent, depinde de personalitate, clubul la care joci şi cât de mare e portiţa lăsată fiecărui argument.
În mod cert Messi nu are un club puternic în spate, nici o ţară puternică, cu imaginea nu stă bine, dând doar 2-3 interviuri pe an şi nefiind un model pentru produse de întreţinere. Îi mai rămân cifrele şi trofeele.
Teoretic ar trebui să conteze şi jocul prestat, dar ăsta nu a contat niciodată.
Cifrele sunt bune, de nivelul lui 2010, trofeele nu.
În mod cert se vor găsi argumente împotriva cifrelor şi aia o să fie. Dacă-l comparăm cu Owen, un balon de aur pe cifre, e clar că el ar trebui să câştige detaşat, însă Owen a fost englez şi juca la Liverpool.
Dar au un sistem dual fiindcă ce au ei în ţară nu bate cu ce vor să fie. Ei au avut un început de sistem în timpul lui Bilardo, dar acel sistem şi-a văzut limitele în fotbalul modern din moment ce tehnica nu-l dă afară din casă pe fotbalistul argentinian la modul general.
În mare parte vorbim de un stil britanic combinat cu cel spaniol, însă nu au calitatea fizică nici pentru primul, nu au calitatea tehnică nici pentru al doilea. Cel mai bine pentru ei ar fi să copieze stilul din Italia şi să caute fundaşi solizi. Aici ar avea potenţial.
În Brazilia pe orice maidan găseşti jucători mai tehnici decât ce are Argentina la naţională, excepţie Messi şi parţial Aguero(Aguero de la Atletico).
Eu cand le fac, recunosc si corectez. Tu nu, deci iti sterg comentariile după 24 de ore. Conform înțelegerii.
Cum ti se pare tineretul italian? Am vazut ultimele 30 min din meciul de azi cu Spania si mi-a parut o echipa organizata, a controlat bine avantajul, a mai dat un gol. Chiesa si Pellegrini au fost doi jucatori care mi-au parut ca ies in evidenta.
Stai ca bat Argentina si se califica in Sferturi:)
Nu are un club puternic in spate? Barca e un club de mana a doua sau cum?
“nu ma intreba intr-un mod absolut retard” – asta nu suna a opinie pe care nu vrei sa o impui.
Cat despre Ramos, două lucruri: unu, nu se încadrează nici el in definiția din primul tau post pe subiect, “are meritul de a castiga de unul singur”, doi, dpmdv este cel mai bun fundaș pe faza de atac pe care l-am văzut jucând sau despre care am citit dar este unul cu multe lipsuri per total dpdv defensiv. Multe scăpări, multe greșeli alternate cu meciuri impecabile, o groaza de cartonașe rosii, nu mi se pare ca a transmis vreodata o impresie de netrecut în aparare.
Ei sau ceilalti sud americani de ocazie, japonezii:)
O echipă senzațională, strict după lot si faptul ca joacă acasa ar trebui să fie principala favorită. Minusul principal e faptul că nu au jucat preliminarii iar in amicale batusera doar două echipe slabe. Azi a fost deja altceva însă.
De ce e lotul unul de top? Păi au cativa titulari de la echipa mare, plus cativa jucători care au explodat la echipele de top din Italia, plus cativa care sunt constant titulari in Serie A. Chiesa e diamantul coroanei, dorit de multe echipe din Europa dar vrea sa ramana acasa si Juve e principala favorită sa il cumpere. Se pare ca se cer vreo 70 mil pe el. Cutrone a jucat des titular la Milan, Kean si Zaniolo au explodat la Juve si Roma, Pellegrini e des titular tot la romani, Orsolini e jucătorul lui Juve si a jucat foarte solid ultimele două sezoane la Atalanta si Bologna, pentru Barrela (titular în prima nationala) i se cer lui Inter vreo 50 mil. Si nu numai. Italia a schimbat puternic liniile după ultimul eșec si tinerii care au apărut par să fie din nou o generație de top.
Ok, deci dacă vreau să discutăm despre stilul si sistemele argentiniene, despre evoluția lor tactica de-a lungul istoriei si despre orice alte asemenea subiecte, trebuie sa ma uit la campionatul actual argentinian? Comparativ cu cel actual brazilian? Cred ca putem sa ne oprim aici cu discuția asta, eu sunt lămurit.
Păi vezi, de asta nu înțelegi, pentru ca nu le stii istoria. Asa ai intelege de ce au de multe ori fotbalul acela contondent, de ce au ajuns atat de multi antrenori argentinieni sa aleaga acest stil urat dar eficient de joc. Istoria, în viața si in fotbal, conține cheia de intelegere a lucrurilor. Dacă vreau sa ma uit unde sunt ei ca talent nativ, ma uit in istorie. Si olala, e acolo o lista lunga de legende, una pe care o mai găsești la cel mult alte 2-3 națiuni fotbalistice.
Si inca ceva: modul tau de a judeca si intelege prezentul e identic cu a incerca sa explici ce s-a intamplat in WW2 fără a citi vreun rand despre cauzele care au condus la WW1, despre cum s-a terminat WW1 si despre perioada interbelică.
Apropo de asta cu uitatul la campionatul prezent și judecat un întreg fotbal pe baza asta: daca cineva se uita la italieni doar acum 3-4 ani, strict la jucătorii lor, putea usor sa zica ca italienii nu au niciun sistem si nu au nicio valoare ori influența asupra fotbalului. Si cat de mult s-ar fi înșelat…
Argentina este o ţară mică ca fotbal de calitate, unde s-au născut 3-4 talente descoperite fiindcă oamenii practică acest sport in masă.
Şansele ca această ţară să fie o forţă a jocului ofensiv de calitate sunt zero.
În rest unii se mint că sunt fani Messi, alţii că au auzit cum dribla Maradona în “finală” pe toată lumea şi alţii fiindcă voiau o contrapondere la Brazilia. Cei mai mulţi sunt realişti dar vor să câştige bani din trafic fiindcă joacă “echipa lui Messi”.
Ei, echipa lui Messi se numeşte Barcelona, în niciun caz acea echipă ce ar avea dificultăţi cu Girona sau Eibar.
Argentina= Cholo Simeone, nu ten Hag, deci Messi se potriveşte la ei ca Valverde la Barca.
Alternativa ar fi să joace cu Icardi şi să fie antrenati de Simeone, un fel de Grecia. Nu ştiu dacă ar câştiga ceva, fiind cam pişpirei chiar şi pentru ciobăneala din ADN-ul lor.
Principalul obiectiv e tot timpul La Liga, pentru Valverde s-a ratat şi eventul că a fost evident că doar conducerea îl voia pe antrenor, nu şi Pique(un exemplu) care trage sforile de ani buni.
Desigur, Messi a ratat UCL ca jucător al Barcelonei, dar el a făcut destule tur-retur şi nu cred că e cazul să dăm într-un jucător trecut de 30 pus să joace pe contre cu Coutinho şi Suarez contra unor fundaşi tineri. Teoretic Barca nu are ca obiectiv să joace pe contre şi dacă tot avea erau necesari măcar nişte jucători capabili de aşa ceva pe lângă el, începând cu mijlocul.
Mie portarul şi Origi mi s-au părut cei mai reprezentativi cu Barca. Sincer chiar şi cu Valverde cred că puteam trece dacă Liverpool nu avea acel portar. Nu spun că trebuia să aibă unul ca sezonul trecut, dar ăsta e foarte bun.
Uau, unul din posturile care m-au lăsat cu gura căscată. O tara unde s-au născut 3-4 talente??? Parerea mea e ca primii 3 fotbaliști din istorie sunt argentinieni, Alfredo, Diego si Lionel. Evident ca poti avea alta parere dar nu cred ca exista cineva care sa stie fotbal si sa conteste locul celor 3 în top 10 all time. Si, pe lângă cei 3, a fost chiar asa o penurie de talente? Chiar vrei sa fac o lista?
“Şansele ca această ţară să fie o forţă a jocului ofensiv de calitate sunt zero” – esti sigur ca nu vorbeai despre România? 🙂 Doar acum, cand sunt discutii despre calitatea lotului, au in atac asa: Aguero, Messi, Dybala, Icardi. Fără a mai pomeni vreo 5 nume care ar lupta pentru titularizare in 90% din naționalele din lume. Chiar nu e material pentru atac?
Nu mai discut restul afirmațiilor, pălesc oricum in raport de cele două.
Ar fi misto sa castige 🙂
Istoric vorbind, fotbalul lor are două mari curente de gândire tactica: bilardismul si menotismul (sunt două articole mai vechi pe tema asta in Blizzard). Bine, schisma porneste de la Spinetto, dar asta e mai puțin relevant pe subiectul de fata. Ce vreau sa zic e ca ei au sistem, chiar au două, profund opuse, dar pare ca niciunul din ultimii antrenori nu a știut să pună în practică oricare dintre ele. Cumva nu a ajuns la națională niciunul care sa fie in stare sa faca echipa sa se puna 1000% in slujba unei idei tactice.
Sfatul meu e sa iti cumperi cartea de care scria mai sus Filotas, sa o citesti si sa iti reconsideri gândurile despre fotbalul argentinian. Fără supărare, dar cu greu ai putea fi mai in eroare.
Un club mare nu e sinonim cu un club puternic. Barca nu e un club puternic cu influenţă în lumea fotbalului.
A fost un hype pro Barca în timpul lui Guardiola din respect pentru fotbalul prestat, dar ca bază Barca e un club dintr-o ţară cucerită de o ţară de mâna a doua. Are puţine argumente când vine vorba de influenţă, ba chiar din contră.
Discutabil dar cum niciunul dintre noi nu poate dovedi ce influența are un anume club in lumea fotbalului, lets agree to disagree.
Sfatul meu e să le urmăreşti campionatul şi apoi să-l urmăreşti pe cel brazilian pentru a vedea diferenţa şi atitudinea.
Primii trei din istorie sunt Messi, Zico, Best în ordinea asta. Dacă vorbim de talent, fără să calculăm forţa, eficienţa etc.
Dacă vorbim de hype şi faimă Pele, Maradona pentru moment, Messi/Cr7 în funcţie de finalul de carieră. Dacă vorbim de un top realist unde mai includem şi alte aspecte: Messi, Ronaldinho, Maradona. Ronaldinho a fost cel mai bun pe partea de skill şi corpul lui a fost perfect. Dacă vorbim de eficienţă şi impact în joc în vârf de formă: Messi, Ronaldo9, Romario.
În mod cert, dacă ai alege un top la modul cum l-ai ales, ai putea spune că primii 10 sunt brazilieni că ai acolo minim un Zico, Romario, Ronaldinho, Pele, Jairzinho, Garrincha, Rivelino, Ronaldo9, Vava, Socrates, Didi etc
Alfredo a fost un fel de Ronaldo 7 ca talent, dar mai ales ca atitudine, nu cred că e top 10, mai degrabă Ronaldo 7.
Poţi face, dar puţini sunt de calibrul celor brazilieni. Te rog, vorbeam de calitate, nu de un ciobănaş ca Icardi şi o speranţă ca Dybala. Când vorbeşti de calitate şi încerci să compari ceva, încearcă să compari la nivelul la care oamenii vor să compare. Adică Argentina este pusă lângă Brazilia. Dacă îmi spui un argentinian peste Vinicius ca talent, exceptând Messi, posibil Aguero, atunci putem discuta.
Mie nu-mi pasă de sistemele lor, în mod cert nu sunt eu un antrenor şi nu ştiu ce cred ei că joacă sau vor să joace, eu ştiu doar ce material au şi ce au jucat sau au încercat dar nu le-a ieşit.
Dar dacă te vrei lămurit/ să te lămureşti unde sunt ei ca talent nativ, arunci o geană peste campionat şi ai văzut cotonogeală şi materiale ca la Hizo.
Cand comparăm fotbaliștii, mi se pare inutilă discuția despre talent. E evident ca nu vom putea vreodata sa fim de acord cu ceva atat de subiectiv. Eu văd ceva, tu altceva si fiecare om vede alte lucruri. E prea subiectiv. Asa eu pot spune ca unchiul meu a fost între cei mai talentați fotbaliști, era incredibil ce făcea cu mingea si la 40 de ani 🙂
Cand compar fotbaliști, mi se pare relevant sa iau în discuție influența lor asupra fotbalului, trofeele, realizările individuale si altele asemenea.
Di Stefano este peste marea majoritate a celor enumerați de tine la mai multe categorii la aproape orice capitol vrei. Zico? Mare talent, frumos de urmărit dar … ce a castigat in cariera lui de prinde top 3 all time? La fel, Best sau cativa din brazilienii anilor 70 enumerați. Ei au avut o națională plină de valoare dar niciunul nu a strălucit la nivel individual peste generații. Niciunul nu are trofee in Europa, singurul loc care conteaza la sfârșitul zilei. Oricum, inteleg ca pentru tine exista doar Brazilia in fotbal, nici nu are sens sa continuam discuția, nu vom ajunge nicaieri. Asa, ca fapt divers, nicaieri nu il mentionezi pe Cruyff, poate cel mai influent jucător din istorie dpdv tactic. Of of of.
Pentru ce joacă ei, în mod cert Simeone reprezintă borna de referinţă. Unde-i încadrezi tactica lui nu ştiu, nici nu vreau să citesc o carte despre Simeone să aflu cum a revoluţionat el ceva prin defensivă şi mijloc, a inventat atacul din umbră.
În mod cert eu sunt mai superficial şi apreciez talentul şi atacul vizibil, adică Brazilia, nu o ţară ca Argentina, unde în afară de Messi ai emoţii la preluări. Asta e nivel de Liga 1.
Comparaţia între Argentina şi Brazilia e ca între Rakitic şi Iniesta, argumente multe, dar doar la unul tremuri la preluare. 🙂 Deci, ce aşteaptă lumea să fie Argentina nu a fost niciodată, nici în 86, nu o să fie niciodată.
Vrei fotbal adevărat la naţionale, în mod cert înseamnă că eşti un visător, însă dacă tot te oboseşti, încerci, Brazilia, Olanda, Portugalia şi mai nou Spania sunt ţările ce produc fotbal pur şi au o bază de mingicari în mod constant.
Simeone nu a inventat nimic, e doar un foarte bun aplicant al unor idei care au apărut în primele forme in anii 50 ai secolului trecut. Idei rafinate, adaptate, perfecționate dar vechi. Nimic demn de o revoluție ori de o istorie a fotbalului.
Nu chiar, oricum ai spus şi tu că au două sisteme, opuse. Am spus şi eu că au două, unul cam britanic după mine, italian după alţii, şi altul cam spaniol sau olandez.
În mod cert ei nu au talent de niciunul după cum se poate remarca.
Legende are şi Grecia, dar eu vorbesc de fotbal şampanie, să citez un mare analist de pe meleaguri. Fotbalul lor contondent e specific pentru corpul lor, pentru ADN, pentru cultură, pentru sărăcie, pentru goana după transferuri afară, pentru spinettism, însă contează foarte puţin din moment ce discuţia e că ei nu sunt şi nu o să fie Brazilia.
Dar ei sunt puşi lângă Brazilia!!!
Brazilia poate fi umilită, bătută, dar tot ca Brazilia e bătută, tot vezi o preluare, un dribling, o sclipire de samsar pe plajă, dar la ăştia vezi doar cum sare mingea din Perez, Acuna etc.
Pragmatismul lor e de tipul lui Valverde, adică idiot, că eu sunt de parere că ei ar putea fi o Italia mai mică dacă ar căuta jucători de profil.
In general te rog sa eviti sa folosesti cuvinte de genul retardat cand te adresezi celor care comenteaza aici.
“Si da, tu, cel care citesti, nu ma intreba intr-un mod absolut retardat ce a facut Messi in 2019” -daca scoti din context atunci se poate sa para dur si extremist. Mai departe indemn sa-ti spui argumentele, dar nu te prezenta cu argumentul “ce a facut messi in 2019?” Ca e pueril si retardat!
Asta daca chiar era nevoie sa explic…
Am caracterizat o actiune, nu o persoana, cine se simte atacat sa fie sanatos, are o problema de rezolvat cu el, nu cu mine!
E o chestie de amabilitate si politețe. Cred ca ai fost tratat asa aici.
Să spunem că s-ar putea proba.
Germania are 4 titluri şi nu e comparată cu Brazilia şi am putea căuta staruri peste tot ce a avut Argentina, excepţie Messi şi Maradona. Franţa la fel, are două şi nu e văzută ca Argentina şi a avut şi ea porţia ei de staruri.
Au câştigat în epoca fotbalului romantic cu mari suspiciuni de blat şi dopaj mai ales în prima, în cazul Maradona şi în a doua din moment ce a plecat de la Barca din acest motiv şi e cunoscut că se droga/dopa din 82.
Iar în prima să spunem că au avut o echipă construită pentru un fotbal pragmatic însă antrenorul a copiat cam tot ce a putut de la Olanda, el nefiind fanul fotbalului argentinian.
Să spunem că fotbalul mai olandez sau spaniol menottisto-bilardist a câştigat ceva, dar la fel de bine nu a câştigat în 90(aici nu a fost chiar aşa totală tranziţia) 94, 2002, 2010(aici e destul de mult să spui că aveau un stil), iar cel spinettist în 2014, 2018, 2006, 98(parţial).
Deci nu prea au câştigat în fotbalul modern mare lucru cu niciun sistem fiindcă nu au unul clar. Într-un fel cupa din 86 le-a dat speranţa că sunt altceva însă în mod cert nu sunt.
Pentru o țară cu 2 titluri mondiale și trei finale, e mai mult decat hazardat să scrii ca nu au talent pentru niciunul. În mod cert au talent pentru ambele întrucât au câștigat cate un titlu cu fiecare dintre cele doua sisteme. Cat despre comparatia cu Grecia, ma faci sa încetez aici discuția asta, argentinienii au macar 20 de jucători peste cel mai bun grec din istoria fotbalului lor.
Admir perseverenta si rabdarea in a incerca sa schimbi moduri radicale de genul ‘Argentina e un fel de Grecie fotbalistica’:)
Billardo a fost si el influentat de Zubeldia, precursorul anti-futbol in fotbalul argentinian care introdusese insa niste chestii tactice noi ptr anii 60-70 (iesirea la offside, scheme la cornere, analiza adversarilor etc).
Da, iar Zulbeldia a fost elevul lui Spinetto, de acolo a pornit schisma din fotbalul argentinian, am zis-o si mai sus. Totusi, cele două curente au numele după exponenții cei mai relevanti, cei care au luat titluri mondiale.
Sunt niste reguli nescrise si la acest trofeu cred. Una dintre ele e intr-adevar ca e foarte foarte biased catre jucatorii de atac. Cu foarte rare exceptii. Ultimul a fost Cannavaro in 2006, dar atunci castigase Cupa Mondiala. CL fusese castigata de Barca cu Ronaldinho in teren, care castigase si campionatul. Dupa standardele de azi probabil ca ar fi fost un mare scandal ca Ronaldinho nu a castigat balonul de aur in 2006. Dar l-a castigat in 2005, desi Liverpool castigase CL cu Gerrard in mare forma.
Situatia din 2005 e oarecum comparabila cu cea de azi, cu Ronaldinho in loc de Messi si Gerrard in loc de VVD.
In fine, e prea multa subiectivitate la acest trofeu, cu criterii care par ca variaza in functie de an.
only if you can correctly answer the following question:
-who is better? Messi or Ronaldo?
E pe kindle cu 2 euro, am luat-o rapid. E foarte bine scrisa, sunt in plina lectura, ce e interesant e ca prezinta fotbalul in contextul istoriei Argentinei. E o carte despre Argentina in general.
She’s from Portugal:).
Total de acord.
Eu nu am prezentat acest argument dar modul cum te exprimi conduce destul de evident la concluzia că cine se prezintă cu argumente puerile si retardate nu este departe de a fi el însuși astfel. Poate nu ar strica sa controlezi mai bine limbajul dacă nu asta e ceea ce voiai sa zici.
Discuția e inutilă, ma opresc aici.
Lotul Angliei
England
Goalkeepers: Dean Henderson, Angus Gunn, Freddie Woodman.
Defenders: Jay DaSilva, Jake Clarke-Salter, Fikayo Tomori, Ryan Sessegnon, Jonjoe Kenny, Lloyd Kelly, Ezri Konsa.
Midfielders: Wan Bissaka, Kieran Dowell, Demarai Gray, James Maddison, Phil Foden, Hamza Choudhury, Harvey Barnes, Mason Mount, Morgan Gibbs-White.
Forwards: Dominic Solanke, Dominic Calvert-Lewin, Reiss Nelson, Tammy Abraham.
Romania
Goalkeepers: Ionuț Radu, Catalin Cabuz, Daniel Vlad.
Defenders: Radu Boboc, Florin-Bogdan Stefan, Alexandru Pascanu, Ionuţ Nedelcearu, Cristian Manea, Virgil Ghita, Adrian Rus.
Midfielders: Vlad Dragomir, Dragoş Nedelcu, Alexandru Cicâldău, Andrei Ciobanu, Tudor Băluţă, Darius Olaru.
Forwards: Florinel Coman, Dennis Man, George Puşcaş, Ianis Hagi, Adrian Petre, Denis Drăguş, Andrei Ivan.
Nu e nici Grecia, Grecia a câştigat ceva în fotbalul modern folosind un sistem clar şi acceptat, neîmpletind politica cu tactica. Argentina e o România mai mare, cam asta e şi a fost tot timpul, parcă e colonia noastră. În mod cert nu e o naţională mare şi nu are argumente în afara finalei din 2014; bazată pe doi piloni, autobază şi Messi cu mila.
Imi cer iertare pentru folosirea cuvantului retardat si daca am deranjat cu el. Vreau sa stiti ca apreciez aceasta comunitate, se pot purta discutii pertinente si chiar ai parte de respect!
Am tot vrut sa-i felicit pe fanii Liverpool pentru trofeul UCL, imi aduc aminte ca am criticat imediat dupa, n-am avut puterea sa accept rezultatul asa usor pentru ca as fi vrut sa ia Spurs.
Deeci, felicitari, per total ati meritat!
Am inteles ca se califica primele din fiecare grupa plus cel mai bun loc 2. Pt noi ar fi un miracol.
Japonezii sunt de-ai casei, au mai fost invitati si in 1999:). Doar ei si Qatar ul insa din alte federatii decat America de nord si Centrala.
Mi-a placut fraza asta: ‘People who like football like Brazil; people who love it love Argentina’
Mersi de recomandare, e pe lista.
Argentina e o enigma si ca tara, nu numai dpv fotbalistic, acum un secol si ceva era una dintre cele mai dezvoltate economii dpv global. Din pacate atractia catre dictatori si regimuri politice extremiste nu i-a ocolit, desi ca populatie ei nu se incadreaza in tiparul sud-american, fiind mult europenizati de valurile de emigranti mai ales italieni.
Bravo baieti, blogul devine global:). Atragem investitori. Pe cand un IPO, Romi, Dorin?
Cum? Abia astept sa o faci. Dar, având în vedere punctele tale anterioare de vedere, iti atrag atenția că a proba inseamna a dovedi existenta a ceva in mod cert, nu o părere sau o concluzie personală.
Eu m-am speriat la meciul de ieri italia spania, cand un comentator francez vorbea de Franta si ca trebuie sa fie atenti ca sunt in grupa cu Romania, care nu trebuie subestimata ca are cea mai buna aparare.
Ma gandeam la o chestie in timp ce ma uitam la excelentul Chernobil. Mi se pare extraordinar interesul pe care acest serial l-a trezit in pop-culture-ul milenianist de azi, in conditiile in care era un eveniment istoric care a existat indiferent de film si la care oricine avea acces prin niste documentare excelente, carti excelente etc. Dar nimic din aceste lucruri nu a trezit interesul trezit de serialul HBO. Pur si simplu tinerii pe care ii vad atat de interesati reactioneaza ca si cum e o chestie wow, despre care nu stiau ca s-a intamplat. Aici e marele geniu al producatorilor ca au reusit sa aduca in atentia culturii pop de azi un eveniment atat de important pentru umanitate.
Ma gandesc ce alte evenimente din trecut, esentiale pentru intelegerea lumii in care traim sunt total necunoscute tinerilor de azi.
Eu sincer nu vad cum am putea emite pretentii la mai mult de un punct (cu Croatia), nu stiu de unde vine superoptimismul ala debordant din media romaneasca?…
Noroc ca francezii vor avea doar un Dembele in lot, daca il mai aveau si pe ‘catalan’ erau deja a team of Dembeles. Inca ma gandesc ca daca as fi vreun owner de club in Franta sau Belgia n-as putea rata sansa de a avea macar 4-5 Dembeles in lot. Cu bonus daca ii cheama si Moussa.
Si mai bine, nu-mi plac cartile scrise exclusiv despre fotbal:)
Apropo de Argentina, am vazut (relativ) de curand un reportaj ‘foodie’ al unui chef australian ce prezinta Master Chef UK (printre altele), John Torode. Omul a mers in Argentina in cautarea ‘asado’ului perfect, pe care nu l-a descoperit evident in Buenos Aires ci in pampas, spre Patagonia. Carnea aia de vaca de pe coaste, cine stie ce inseamna un gratar de vaca competent intelege:) insa locul spre care a calatorit 10 ore cu masina e undeva langa Mendoza, un Mecca ptr beef afficionados numit Siete Fuegos, l-am notat in bucket list-ul meu. Nu e neaparat sa mergi 10 ore pe sosea, dar de-a lungul drumului am vazut ca poti manca niste fripturi remarcabile la preturi derizorii la mancatoriile de pe sosea:) Recomand reportajul, cred ca e pe Youtube.
Asado-ul, probabil motivul ptr care multi dintre jucatorii argentinieni au avut mereu probleme cu kilogramele (Maradona, Tevez, Riquelme).
It’s all about marketing 🙂
https://i.redd.it/m742c8cl9z431.jpg
O statistica interesanta: nasul si finul, totul impartit la nr de botezuri si inmultit cu darul cu strigare.
In ultimii 15 ani au luat 33% din titluri in PL si o CL. Cand estimezi ca-l iau pe urmatorul? 😉
Da, infricosatoare academia lor, chiar pare ca au facut treaba buna. Sper sa nu se descurce sa-i aduca la prima echipa…
Ca a venit vorba de Qatar, tocmai ce l-au saltat pe Platini.
We are delighted to let you know the ticket application window for the UEFA EURO 2020™ is officially open.
The UEFA EURO 2020™ is being held across the continent for the first time in the competitions 60-year history, with 12 host cities in all from 12 June to 12 July 2020.
How long do I have to apply?
You don’t need to rush. However, we recommend that you don’t leave it until the last minute.
You can apply for tickets from today until 12 July 2019 14:00 CEST.
How can I apply?
By visiting UEFA.com ticketing portal and by using your log-in and password for your UEFA ticketing account. If you haven’t already created your ticketing account, you can create one here. Each applicant can apply for up to 4 tickets of the same price category and for 1 match per day.
Se putea sa nu facem o romaneasca? Come on, cand o sa ne putem concentra si noi 100% la un meci? Ala e gol de luat?
Nu vad meciul. Jucam cat de cat bine?
Da, cel putin eu sunt surprins. Cateva greseli, un pic de lipsa de concentrare pe contre, dar pare p echipa competitiva.
E ok, mai ales că avem una în față și e rândul lor să preseze. Nici noi, nici ei nu e apărăm bine pe dreapta, poate un Adi Petre în loc de Ivan să forțăm golul 3.
Romania este o echipa imprevizibili: poate face maxim 1 punct, cum spui si tu, dar poate face si marea surpriza. Are un lot omogen, cu jucatori care au fost colegi la mai multe loturi de juniori si in buna parte proveniti de la Viitorul, un antrenor capabil sa motiveze, cativa lideri de vestiar (Radu, Pascanu, Puscas), cativa jucatori de executie si cu tupeu, are o aparare care a rezistat foarte bine in preliminarii, a reusit deja cateva surprize. Nu as paria pe Romania in niciun fel, pro sau contra ei.
Baluță was clinical subliniază ei pe reluare.
Comentatorii francezi: « La Roumanie a été impériale, même étincelante face à la Croatie ».
Ce fault a facut un englez, Chudhury. Violent, si in careu. E trist sa vezi asemenea faze. Ce o fi fost in capul lui?
Wan Bissaka, pe care Crystal Palace cere 50 de milioane, a tras o chifla ridicolă si pac autogol. Mai rau decat orice jucator roman vreodata.
And it’s Brighton & Hove Albion’s Baluță with a well taken goal zic englezii pe Sky. Cu un ță perfect pronunțat. Nice!
Mersi am reusit sa prind ultimele 30 de minute.
Am facut si golaveraj, extrem de important pt locul 2:)
Comentatorii francezi: « La Roumanie a été impériale, même étincelante face à la Croatie ».
Un alt jucator umflat doar ptr ca e homegrown, ptr noi ar fi un downgrade la Trippier pe baza la ce am vazut pana acum si nu ma refer la U21, ci in campionat. Sper sa il ia United cu 75 Mio:)
Referitor la noi, wow!:) doar ca asa cum facem noi nunta dupa primul meci mi-e frica de al doilea…
LE: vezi ca Palace cer 70Mio pe AWB, 50 Mio era acum cateva zile:) vorba cuiva, I don’t Wan Bissaka:)
Cred ca e cel mai violent fault în careu vazut de mine vreodata. Inimaginabil.
N-as vrea neaparat sa-l luam si mai ales nu cu 75 de mili, da’ omul e foarte bun defensiv (chiar si dupa autogol 😀 ) si ar fi clar un mare salt inainte fata de Young. Pe de alta parte si bunica-mea cand era ceva mai tanara era un pas inainte fata de Young…
Ti-am zis si inainte de meci ca nationala asta poate face surpriza. Am vazut aproape toate meciurile din campania de calificare si as înclina să cred ca nu va fi cazul de o cădere. Daca ne vor bate, o vor face pentru ca vor fi mai buni.
Un singur lucru remarc despre jocul de ieri (restul sunt evidente): doar la nationala asta am vazut in ultimii enspe ani sa nu se bage cu fundul în poarta in repriza a doua cand conducea în fața unei favorite. Pentru asta meritele se împart intre băieții din teren si antrenor.
Timpul trece, dar culorile raman la fel: https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64415043_2186290074801955_2008497183451512832_o.jpg?_nc_cat=1&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=75d62bd830c0bcd443c4232da806f652&oe=5D93FA81
Normal ca trebuie sa sustinem Romania, doar e tara noastra. La bine sau la rau, asta e datoria noastra
sunt de acord ca fiecare om face ce vrea si cum crede dar pentru mine aceasta afirmatie este total gresita. ca si cum ai avea un parinte abuziv dar eu iti spun ca trebuie sa-l iubesti pentru ca este parintele tau. respectul si iubirea se castiga, nu se iau de a gata.
de unde si pana unde este Romania tara noastra? doar pentru ca m am nascut acolo? eu nu vad lucrurile asa.
Îţi dai seama că e o speculaţie bazată pe nişte indicii şi prezumţii şi nu am să încerc să fac pe detectivul sau să-mi irosesc luni pentru a căuta probe.
Dar Barca e un fel de Glasgow Celtic pentru Spania, şi UK nici măcar nu-i Spania ca mentalitate. Deci pârghiile sunt limitate din start ca influenţă media şi politică.
https://images.app.goo.gl/eTTT7eo3ETgvVZk88
FMM ai inceput invers! Ai lansat o afirmatie falsa la inceput (Argentina cu 3-4 talente all time) si ai sfarsit comentariul cu argumente viabile.
Smenul se face invers, trebuie sa tragi din teanc, nu sa dai mai mult…
Like pentru smenul Benjamin Button style.
Si care ar mai fi lucrurile care sunt de datoria noastra sa le facem pentru Romania (in afara de a sustine Nationala)?
Ei, nu prea înţeleg de ce ai iubi fotbalul politicianist şi inestetic din Argentina, nu că Brazilia nu a avut doza ei de regimuri totalitare. Argentina nu e o enigmă, este o ţară frustrată precum România de pierderile teritoriale şi iluziile de grandoare. În cazul lor frustările sunt reale şi au sens propriu, în cazul nostru au sensul popular, peiorativ în mare parte având puţine argumente reale în afara construcţiilor politicianiste. La Plata nu a reuşit să rămână unită nici scutită de influenţa Braziliei, marilor puteri. Apoi, la ultima răbufnire de orgoliu a fost calmată pe un ton marţial de către UK.
Argentina(La Plata) a pierdut teritorii uriaşe în dauna Braziliei, a fost împărţită în 3. O mentalitate similară găsim în Columbia, Bolivia, Mexic, ţări mai scutite sunt Chile şi Uruguay.
În principal nu prea există un tipar sud-american, dacă există, Argentina ar fi favorită.
Europenizarea a avut şi efectele secundare ale rasismului şi a unei neîncrederi între oraşe şi provincii. A măsura dezvoltarea după export e o capcană, mai ales dacă exportul înseamnă materie primă ca în cazul lor. Ca resurse şi dezvoltare este o ţară destul de săracă şi sunt puţine şanse să aibă ceva de spus pe viitor.
Cred ca le știi și tu
Pe ale tale nu le stiu si eram curios.
A tine cu Nationala pentru ca e o “datorie” e cam ultimul ultimul motiv pentru care eu as face-o. După alte datorii ca:
-sa ajut o bătrânică sa treaca strada
– sa nu arunc gunoi pe jos
– sa nu calc iarba daca e un afiș in acest sens
– sa imi platesc cinstit taxele
– sa nu ma aplec in afara in trenuri
– sa respect prioritatea de stanga
– sa nu râgâi in restaurant
Samd
Care ar fi 3 fundasi dreapta pe lista ta?
Pe care i-am putea lua si realist vorbind, sau… Kimmich, De Sciglio, Walker? :))
Realist, bineînțeles
Foarte realist vorbind, n-am mai urmarit de prea multi ani alte campionate – lipsa de timp, prea mult fotbal la tv etc. Deci e foarte posibil sa fie vreun bosniac de 19 ani la Frankfurt care e the next best thing si de care nici n-am auzit.
Dintre cei de care am auzit m-as uita la Ricardo Pereira de la Leicester – mult mai ofensiv ca AWB, probabil il iei sub 60 de mili, desi nimeni n-are nevoie sa vanda in PL. Are 25 de ani, il tii pana mai creste Dalot si ii joci prin oarece rotatie.
Acum un an as fi fost all in pe Trippier, dar dupa sezonul asta nu stiu ce sa zic…
Wan Bissaka e o varianta defensiva foarte buna. Daca de ex iti iei o extrema dreapta care stii ca n-o sa treaca jumatea terenului pe faza defensiva, iti iei un AWB din asta si joci si cu un CM mai orientat pe atac.
Realist, daca dam 80 de mili pe Kimmich probabil il luam. Dar nush daca ar da norii de Munchen pe aia de Manchester – macar in Bavaria oricat de rea ar fi vremea la final de sezon ai un titlu nou-nout.
Pe de alta parte e un pusti de la echipa de tineret care inteleg ca e pregatit sa rupa norii in vreo 2 ani asa. Daca iti iei acum un altul de 20 de ani ce faci cu astia care cresc… ?
Dar pot sa-ti spun sigur ce n-as lua. N-as lua nici un fotbalist despre care as crede ca peste 2, 3, 5 ani viseaza sa ajunga la Real sau la Barca. E foarte posibil sa existe niste brazilieni, argentinieni, spanioli tineri foarte buni exact pe posturile pe care avem nevoie, dar eu personal nu i-as vrea la echipa. Mai bine astept sa vad daca Greenwood si Garner sunt the real deal decat sa mai luam vreun Pogba.
Doua faze din meciurile de ieri:
– lovitura libera Yokoyama si parada Bardsley
https://youtu.be/KU6Gv1AkhCI
– primul gol al Scotiei
https://youtu.be/QrOuS48v_M8
Ambele la inceputul rezumatelor
E foarte greu sa opresti fotbalistii sa viseze sa ajunga la Real sau Barca. Mai ales cei foarte buni. Cred ca un obiectiv mai bun ar fi sa poata sa viseze, dar cat sunt la voi sa dea totul. Cum au fost un Beckham sau Ronaldo.
Paraguay nu bate Qatar și ratează penalty-ul cu care putea învinge Argentina.
Brazilia fără Neymar nu bate Venezuela.
Vor mai avea Copa America si la anul, probabil, si vor mai aduce Australia si Nigeria, pentru concurenta.
Nu tre sa opresti pe nimeni de la nici o visare. Doar sa-i aduci pe aia care nu viseaza asta.
Cât e Messi de muls o să o ţină an de an. :)) E o mină de aur pentru ei, dacă câştigă bine, dacă nu câştigă şi mai bine că telenovela prinde.
Eu sunt curios cum ii filtrezi pe aia care e posibil sa viseze la Barca/Real…le dai un chestionar inainte de a semna cu ei in care ii intrebi: ‘ba, care dintre voi viseaza la Barca/Real?’ :))
Serios vorbind, si daca dpv fotbalistic United ar fi macar la nivelul Real sau Barca, cum il convingi pe un fotbalist ca Manchester e un oras mult mai atragator decat Barcelona sau Madrid?
La un mod mai extins, cum convingi any human being sa aleaga Manchester in detrimentul Barcelonei la aceiasi bani?:)
Mi-a venit o idee, le spui ca o sa fie in umbra lui Messi. It worked with Neymar.
Pai hai sa vedem. Crezi ca visul de mic copil al lui Bale era sa ajunga la Real Madrid? Sau al lui Beckham? Eu cred ca nu. Sigur ca daca a existat posibilitatea sa mearga acolo n-au zis nu – mai ales in niste conditii specifice, gheata in cap, salariu limitat etc. Crezi ca daca cineva ii propune lui Alexander-Arnold sa plece la Barcelona o sa se gandeasca ‘oaaa, mi se implineste visul!’?
Pe de alta parte sa luam cazul Joao Felix – super talent, mega fita, noul Hagi. E foarte posibil sa ajunga pe la vreo echipa din Anglia ca trambulina pentru un transfer la cele doua peste 2-3 ani. Ori asta nu vreau la United. Prefer un Nicky Butt cinstit.
Am raspuns mai sus. Sincer, inteleg ironia, dar cum ar trebui totusi sa ne privim cluburile astea la care tinem? Oh, hai sa-l luam pe Xulescu, are potential, in 2-3 ani il dam la Barcelona. Well, da, doar ca eu vorbesc de Manchester United.
Ideea este ca eu nu cred ca asa trebuie sa gandesti cand faci un transfer, e ceva nerealist in ce spui acolo. Un jucator poate sa fie fan al unei echipe, dar sa castige trofee garla cu rivala, sunt exemple o gramada si in Spania si in Anglia. Ca de aia sunt profesionisti. Daca aduci un jucator la Man United si echipa o sa castige trofee pe masura asteptarilor atunci probabil nu o sa plece la echipa pe care o viseaza.
Nu e nerealist. Liverpool a castigat CL cu Robertson si Alexander Arnold si Henderson si multi alti baieti pe care nimeni nu-i vedea mari fotbalisti acum 3 ani. Bunicei, da, dar castigatori de CL?! United a castigat CL in 2008 cu Brown, Carrick si Hargreaves titulari, crezi ca vreunul din astia ar fi avut ce cauta vreodata in echipa la Real Madrid? Se poate si altfel, nu tre sa te duci dupa toti Pogbaii lumii, sistemul in primul rand trebuie sa fie cel corect. Cum ii educi, cum ii folosesti, cum faci sa fie clar pentru toata lumea ca un club e mai important decat oricare vedeta.
Sunt de acord, dar vorbim despre lucruri diferite. Cred ca nu am inteles initial la ce te referi 🙂
Hei hei, ce cauta Carrick acolo.?
Crede-ma, l-am apreciat enorm ca fotbalist. Dar il vezi vreodata jucand la Real/Barca? Poate la Juve, poate la marele Milan, poate la Manchester United 🙂
Si mingea s-a dus razant cu bara transfersala!
“sut telefonat”
“degajare fara adresa a portarului”
“gol de kinograma”
Atacam in valuri
Balonul e rotund
Ploaie de centrari
Centrare plouata
La masa verde
A muscat bara transversala
Si-a adus un aport foarte important la victorie.
Tribunele exulta.
Si-au vazut de joc in continuare.
Cap gol!
Cap si gol e dogma.
Cap-gol cred ca a fost folosita cu succes la Balint in 1990.
De ce e Radoi încheiat până-n gât?
Uitându-mă la începutul ăsta de meci, îmi vine în minte aia cu “ocaziile care se răzbună în fotbal”.
In ton cu topicul:
“a fost un meci greu, de angajament”
“nu mai exista echipe mici in fotbal”
Ca sa nu ia gol:)
Am temporizat bine, am controlat propria treime si ne-am aparat eroic.
Unul dintre cliseele mari ale jurnalismului sportiv este ala cu « jucatorul X a agatat ghetele in cui » cand se vorbeste despre retragerea unui jucator. De fiecare data cand o aud si citesc imi vine in minte imaginea unor ghete murdare agatate intr-un cui in perete. Azi citeam ca Torres a agatat ghetele.
Ce alte clisee care au facut cariera mai cunoasteti?
“Golul înscris de România U21 a venit împotriva cursului jocului.”
Fără sa vad meciul și la 2-4 am emoții
Wtf?? Va ramane in istorie meciul asta. Am vazut mai mult fotbal decat in ultimii 20 de ani la aia mari.
Bravo copii!
printre cele mai bune si nebune meciuri
Extraordinar. Si palpitant si thriller si o echipa romaneasca care nu renunta nici dupa ce e egalata de 2 ori.
Basarab şi după el Florinel Coman, doi cumani ce au făcut istorie. :))
Dovada că multiculturalismul ajută.
Ne-a intrat ca am fortat si am atacat fara incetare cu obiectiv unic sa castigam meciul, nu ca tamaile de la Barca care dormeau in careu la 3-0.
In ton cu meciul:)
Ne-am dorit mai mult victoria
Ne-am daruit
Am dat totul pe teren
Am inclinat terenul spre poarta lor
“Am facut istorie”:)
Ultimele 20 de minute s-au jucat intr-un ritm dracesc:)
S-a facut o mare risipa de efort
“Aidoma normanzilor (al căror “caz” sau “model” de asimilare etnică li se poate aplica și cumanilor din Făgărăș [38]), cumanii și pecegenii au dispărut ca etnie distinctă și de pe teritoriul României și de pe cel al Bulgariei și al Ungariei, tot ceea ce a rămas în urma lor fiind probabil câteva nume de familii.
Se folosesc în mod arbitrar exemple de nume Coman, Comănescu, Comăneci, Comșa și nume de localități.
Etimologia acestora este mai degrabă latină [39](Latin coma = coama / creastă)”
Ne-am pierdut și din cauza oboselii, Mirel a folosit aceeași echipă de start din primul meci, dar am luptat într-un mod puțin specific nouă. M-au trecut toți fiorii la transversala lor din prelungiri, dacă ne egalau și atunci, eram gata acum.
Ioanitoaia a adunat in articolul asta toate cliseele de aici:)
https://blogsport.gsp.ro/ioanitoaia/2019/06/21/de-necrezut/
Maestrul tot maestru. “Inger pazitor”, asta ne-a scapat:).
Chapeau!
Messi al Canadei/Namibiei/Groenlandei etc.
Stâlpul apărării
Jucător consacrat
Gol la păianjen (mai rar, ca și golurile de altfel)
Buna asta cu stalpul apararii:)
“One by one England’s players dropped to the ground in despair on the final whistle in Cesena. The curse of Romania and the European Championships had struck again.”
Interventie salvatoare/salutara.
Se aude fluierul arbitrului.
Slalom printre adversari.
A fost un meci frumos, dar aş prefera un mijloc mai puternic pe final de meciuri, s-au mişcat cam haotic şi de aici emoţiile şi spaţiile lăsate. Per total cred că suntem echipa mai talentată, însă unii mai au de lucrat la psihic fiindcă doar încrederea ne-a lipsit să închidem meciul. Desigur, nu toată lumea nu a avut încredere, mai ales acest băiat a avut încredere uriaşă în abilităţiile lui şi a fost răsplătit.
Who dares, wins! https://uploads.disquscdn.com/images/7b18cd4dac239209f93569de7e7030931bdb8edfacef3dd3b96d35cf126b1ba9.gif
Dacă se ţin de treabă, meciul ăsta le poate schimba viaţa. Anglia e o echipă sub lupa mediatică internaţională şi e cel mai bun mod de a-ţi face un nume. Dar trebuie să se ţină de antrenamente şi să-şi cizeleze cultura că oamenii se uită şi la asta când aruncă cu banii.
Lovitura libera in ⛡ unghi de 45 de grade
Ai vreo indoiala?:)
Ne trebuie o “deschidere in adâncime” bună
“Sarjele noastre ofensive” s-au cam rărit
Normal ca am pierdut streamul la 0-0 in min 79. C-asai in Marrakesh! Macar bâzâie telefonul la goluri.
Defensiv şi la mijloc ne-am pierdut rău. Coman, Radu şi Ianis au câştigat meciul.
Până şi Puscaş s-a pierdut.
Ne puteau chiar bate, am revăzut puţin Liverpool-Barca, doar că nouă ne-au intrat.
“A fost un meci de povestit nepotilor”.
Bune.
Sut la firul ierbii
Preluare defectuosa.
Elevii profesorului Halagian
Jucatorii au intrat la cabine cu un avantaj de 2 goluri.
Jucatorul a fost trimis mai devreme la dusuri.
Rezultatele canta ptr noi
Mă îndoiesc că nenea Cezar Petrescu a avut în minte un strămoș de-al lui Florinel Coman când l-a descris pe Radu Comșa 😄
În Moldova, estul Transilvaniei, Muntenia sunt destul de bine reprezentaţi genetic şi a fost un proces foarte natural de asimilare după ce mongolii i-au atacat.
Pe lângă ramura românească care a fost mai importantă pentru istorie, mai e şi ramura maghiară din zona Debrecen.
Cuvântul vine din proto-turcă şi înseamă ceva de culoare gălbuie, hoardă, cai, oameni, iar diferenţa dintre cuman-coman e dată de limba română care transformă u în o sau chiar de proto-turcă, dar nu sunt expert în limba cumanilor să pot aprecia care limbă a făcut transformarea.
În mod cert româna are această capacitate şi avem exemple cu carul.
Etimologia din coamă este imposibilă că grupul oa nu se pierde dacă am forţa direct din coamă, dar forma ar fi comatul/comatu’/comat’ 100% şi e imposibil direct din coamă. Avem un caz de oameni numiţi după un sinonim ce are treabă cu părul, moţii şi avem cazuri în care sinonimul cu sensul de vârf/râpă a dat nume de familie, Costea. De Comat ca nume de familie nu am auzit, iar de acolo spre Coman e imposibil de evoluat.
Deci nu sunt şanse să fie din română, nici 1%.
Dacă există Comat sau Cumat, ar trebui să fie foarte rar fiindcă aria de locuire ca o regulă era între 400-700 de m, unde condiţiile sunt cele mai bune. Unde depăşea, în general era o excepţie şi a apărut destul de târziu locuirea mai la altitudine(Apuseni şi câteva zone), apoi chiar şi acolo nu îşi punea nimeni casa direct pe coama muntelui, dealului. Din cauza fulgerului. Deci ai şi o imposibilitate practică pe lângă una morfologică. Comaţii probabil au murit dacă au existat, din cauza trăznetelor. 🙂
Valverde< Rădoi la orice oră. :))
“No shame in losing to a team with Puscas and Hagi”
Epica asta … comentariu pe guardian.
Pe de alta parte Anglia e intr-adevar o echipa talentata. Si cu Franta au dominat, mai ales in prima parte cand puteau marca vreo 3 goluri. Dar nu stiu cat de bine sunt antrenati, si par si un pic rupti de realitate mai ales cu declaratiile dupa meci (suntem cei mai buni din competitie etc).
Haha, acum 5 zile era plin de sceptici aici in ce priveste dragostea pentru o echipă națională. Recunoscuta sau nu, e suficient un vis al unor nopti de vara tinerești pentru a trezi sentimente adânc îngropate.
În altă ordine de idei, după ce am zis dinainte de competiție ca putem face surpriza, cred ca e important sa fim totusi lucizi și sa observam ca ieri am avut o lunga perioada de dispariție completă din joc intre minutele 15 și 80. Am avut noroc mult sa câștigăm meciul si am parut lipsiti de putere in multe momente. Suntem probabil calificați în semifinale si la Olimpiada dar, dacă e să avem șanse de mai mult, este esențială o gestiune inteligentă a resurselor fizice ale oamenilor de baza in ultimul meci.
Ioanitoaia are un limbaj atat de plin de lemn incat ar fi suficiente cam doua articole pentru o cabana cu etaj.
An outstanding half-volley from Coman the destroyer confirmed England’s elimination.
Printre alte comentarii: “Hagi… any connection to the legend? Yes, he is his son!”
Când campionii se respectă între ei
https://www.reuters.com/article/us-basketball-nba-tor-parade/warriors-congratulate-nba-champion-raptors-in-toronto-newspaper-ad-idUSKCN1TI2M1
Asta cu cizelatul culturii e bună. Sanse zero, mai ales la Coman. Nu ca ar fi esențial la ce tintesc unii din cei de la U21.
Mi se pare ca tu ai văzut meciul in care Anglia ne-a batut cu 3-2.
O explicație a celor 2 succese la U21?
https://uploads.disquscdn.com/images/2a6161c50185c083ad33bda0df20bd6b0071a3f2fd85ac5f1e495ee252da3a9e.jpg
Un gest care arata clasă. Când vom avea si asa ceva la fotbal in Europa?
Interesant. Italia depinde acum de noi si francezii. Daca batem noi, Italia e peste Franta. Altfel, trebuie sa pierdem noi cu cel putin 3 goluri diferenta. Si mai e si grupa B.
Tinerii astia mi se par totusi mai bine crescuti decat cei din generatiile trecute. Vorbesc cursiv, uneori chiar elegant, par deschisi la nou si la modernitate.
Nu știu cât de mult se uită oamenii la nivelul cultural al fiecărui fotbalist le care îl cumpără.
Balotelli a fost la Liverpool, City, Milan și Inter.
Gravesen a jucat la Real Madrid.
Iar exemplele pot continua până mâine. Sa nu-mi spună nimeni de capacitățile culturale ale lui Kepa, Pogba sau Mbappe.
Se uita cineva la CAN? Am vazut ieri Guineea Madagascar, naivi ca de obicei, dar spectaculos, 2-2, se pare ca ar fi fost o surpriza. E cineva specialist in Africa, care sunt favoritele anul asta?
Favoritele sunt Egiptul (țara gazda) și Senegalul. Altfel spus, Salah și Mane 🙂 Nigeria si Ghana sunt și ele acolo.
Eu unul ma bucur ca nu se mai joaca iarna, ar fi fost o problema pentru Liverpool (pe lângă Mane și Salah mai sunt și Keita și Matip. Aproape jumătate din echipa…)
Later edit: Matip nu mai face parte din echipa Camerunului.
M-am uitat prima oara la campionatul mondial al fetelor, o prima repriza la Anglia-Camerun care a avut de toate. A inceput ca in curtea scolii, cu coate in plina figura si flegme reciproce, dupa care s-a mai calmat si au venit si golurile. Al doilea dupa o decizie corecta VAR care a anulat offside-ul semnalizat de la tusa, insa camerunezele au refuzat sa mai reia jocul ptr o perioada buna:)
Fundasul dreapta de la Lionesses e absolut la un alt nivel, mult peste Trippier&co de la nationala masculina.
LE: a doua repriza e si mai animata, gol valabil clar anulat Camerunului ptr offside vazut doar de VAR referee.
2006: Franta Brazilia, gol castigator Henry.
2019: Franta Brazilia, gol castigator Henry:).
Echipa a ieșit din zona nisipurilor mișcătoare.
Schimbare la trecerea timpului.
Victorie de palmares.
Diseara e Franta Brazilia.
Maine ma duc la Suedia Canada, nu stiu nimic despre cele doua echipe, sper sa fiu placut surprins.
Apropo de nisipurile miscatoare, un alt cliseu: lanterna rosie.
Altele:
“Ocazie cat roata carului”
“Stau mai bine la adevar”
“Pe reluare s-a vazut si o mana in careu”
“Picior salvator”
“Jucam in chiloti albi, jambiere rosii”
“Se vad traseele lucrate in training de nea X-ulescu”.
“Marcaj aproximativ”
“Au iesit la joc”
Si oldies but goldies:
“A tras cu sete”
“Am avut foame de victorie”
Nu am inteles personal de ce nu poti trage cu foame si sa ai sete de victorie, ca si cum victoria e precum o friptura, dar sutul e lichid. Spre exemplu, daca il intrebi pe Tamas, cred ca poate pune sete la orice, a deposedat cu sete, a tras de tricou cu sete…
Prin asa emotii si bucurie la un meci al nationalei nu am mai trecut de la meciurile cu…Anglia din ’98 si ’00 :)) . Cred ca cel mai important la echipa asta este mentalitatea asta de ‘we never give up’. Baietii au un plan si il urmeaza foarte bine, iar aici e si meritul lui Radoi clar. Dar probabil cel mai mare merit il are Hagi Sr., care pare ca face un pod in timp prin academia Viitorul intre generatia sa si aceasta noua generatie de fotbalisti crescuti intr-un mod mult mai profesionist fata de ce am avut in ultimii 25-30 de ani. Felicitari baietilor si mult succes in continuare la acest turneu!
Tot mai multe surse îl dau pe de Ligt la Juve. Ce bine ar fi …
Da, se pare că ar fi cerut salariu mai mare și deși Barca s-a înțeles cu Ajax pentru transfer, nu sunt dispuși să mărească oferta salarială pentru el și comisionul lui Raiola.
“Two bids had already been rejected out of hand. The second is understood to have guaranteed only £35m for the 21-year-old right-back, with a further £15m dependent upon personal and collective honours. Palace considered those performance-related clauses – some are believed to relate to Manchester United, who finished sixth last term, winning the Champions League – to be wildly unrealistic.”
Da, prefer sa nu, oricat ar fi de bun. Nu vii si pui conditii de acest gen la Barca la 19 ani. La Barca vii pentru fotbal, banii oricum ii castigi, ca doar ai cariera inainte. Urat caracter, dar nu dau vina pe baiat cat pe impresarul ala fara scrupule.
Mi se pare exagerat spus lipsa de caracter dacă cineva iti da un salariu mult mai mare (se vehiculează o diferenta aproape dublă intre salariul oferit de Barca si cele oferite de Juve si PSG). Plus ca e usor sa vorbesti de acasa, nu stii cu adevarat ce ai alege si tu dacă ai fi pus în poziția lui.
Si inca ceva: clar Barca e un club mai mare decât Juve acum. Dar intrebarile care se pun sunt urmatoarele:
– daca Messi se retrage în 2-3 ani, ce se intampla acum la club trezeste încrederea că statutul clubului va fi menținut?
– ca fundaș tânăr, unde te poti dezvolta mai bine, în Italia sau in Spania?
Cred ca e greu de zis in situatia lui, dacă alege cu adevarat Juve, dacă e corecta alegerea sau nu, fotbalistic si financiar, pe termen lung. Pe termen scurt sunt de acord ca Barca este alegerea fotbalistică superioară.
Cam cate șanse are Coys de a câștiga un important trofeu cu afirmatia:
“Eu sincer nu vad cum am putea emite pretentii la mai mult de un punct (cu Croatia), nu stiu de unde vine superoptimismul ala debordant din media romaneasca?…”? :)))))
Qui, moi?:)
M-au derutat cei ce ziceau ca Italia are o generatie de exceptie (I’m not going down without a fight:)
Bun meciul făcut de francezi, un clean sheet împotriva României e o performanță.
:)))
Italienii au fost fraieri, au batut Spania si au pierdut la biata Polonie…
Da, dar nu e ca si cum Barca i-ar fi dat un salariu mic, dupa orice standarde. Cred ca i-au oferit un pachet competitiv. Evident, mereu e loc de mai bine, iar daca zici ca i-au dat dublu la Juve poate fi un argument, doar ca nu sunt convins ca sa refuzi un club ca Barca pentru bani e cea mai buna miscare in cazul sau (daca era din alte considerente, sportive, intelegeam perfect).
A fost circ aseara cu comentatorii francezi.
Prin minutul 85: “Pare ca e ok, romanii au lasat-o mai moale, cred ca putem rasufla usurati”.
peste 2 minute la un atac rapid al nostru:”Nu, ne-am garbit un pic, inca nu s-a terminat, extraordinar cat de repede pot crea pericol in atac, din cateva pase”
Daca a cerut garantia sa fie titular, e mai rau 🙂
Da, e si asta destul de corect. Pe de alta parte… capitan de echipa si semifinalist de CL… parca nu vrei sa te duci undeva si sa joci doar 40% din meciurile importante. Adica poate discutia nu e chiar asa cum o prezinta presa, e ceva mai degraba cu agentul care se duce la Barca (de ex.) si ii intreaba cam cum vad ei defensiva sezonul viitor, cum stau lucrurile cu jucatorii X si Y, din astea. Si unele cluburi, care n-au mai castigat nimic serios de secole, ar zice ‘hei, pai Smalling o sa fie rezerva, pe Jones il imprumutam la Newcastle, de Bailly nu-i place antrenorului si Rojo are o juma de creier, deci il facem pe De Ligt capitan de echipa, comandant de detasament, salariu 350k pe saptamana si ii dam si doua-trei medalii inainte sa inceapa sezonul’. Si totusi nu vine la noi, deci ceva-ceva o avea in cap.
Bun, deci am mers si eu la un meci de fete. Foarte frumos. Nu mai fusesem pe Parc des Princes de prin 2005, de la un PSG-OM, dar am redescoperit un stadion cochet, aranjat frumos pentru aceasta cupa mondiala. Lume multa, stadionul aproape plin, lume frumoasa, femei cu copii, batrani, atmosfera foarte neconflictuala si placuta.
Eu am nimerit (24 EURO biletul) undeva in dreapta peluzei, nu era unghiul ideal dar a mers. Am nimerit intr-o parte a galeriei suedeze.
Bine, avand in vedere ca jucau aia mici la aceeasi ora, eram cu un ochi pe telefon. Din pacate prima repriza a fetelor a fost slaba, fara ritm, fara ocazii. Am crezut ca sunt eu foarte exigent dar l’Equipe-ul de azi are aceeasi opinie. A fost in schimb spectacol in tribune, unde publicul, dupa ce s-a prins cum se creeaza valurile, au tinut-o intr-un val permanent. In teren, fata de baieti, am remarcat fluiditatea jocului, chiar daca mult mai lent si intr-un fel poezia lui. Au existat si momente contondente, precum o faza a numarului 10 suedez care a venit sa tackleze aproape de careul ei, reusind sa recupereze mingea. Repriza a doua a fost mai animata, suedezele reusind sa marcheze si sa tina de scor.
Tot din l’equipe niste statistici interesante: audienta tv la Franta-Brazilia a fost de 11,9 M telespectatori, fata de Franta-Argentina la baieti in 2018 unde a fost 12,54 M. Foarte aproape si ecartul se micsoreaza. Ce e interesant e ca procentajul femeilor care au urmarit campionatul feminin e in scadere fata de campionatul masculin din 2018: 42% fata de 44%, ceea ce e un pic paradoxal.
Situatia e oarecum asemanatoare cu cea a lui Griezmann de vara trecuta si senzatia e ca incearca sa creeze o concurenta intre echipe pentru a obtine salariul cel mai mare. Nu stiu daca el este cel care a initiat aceasta concurenta sau Raiola, sper ca cel din urma. Mie personal mi se pare un spectacol de prost gust, dar pana la urma este decizia sa si sper sa faca una buna pentru viitorul sau.
Raiola nici măcar nu e oficial agentul lui, dar se pare că “is working with De Ligt’s current agent, Barry Hulshoff, to broker a possible deal“. Personal mă îndoiesc că vin de la jucător aceste strategii.
Lasa-l ca ne poarta noroc:). Abia astept pronostocul de 4-0 pentru germania.
De data asta chiar sunt partial de acord cu tine, daca refuza Barca pentru bani e cam prostanac. Doar ca nu cred ca-i chiar asa, inteleg ca el ar fi cerut garantia ca va fi titular si evident Barca nu poate da asemenea garantii.
Pe de alta parte nu cred ca salariul e ce-l duce la Juve (daca), pentru ca la salariu cred ca United batea pe toata lumea.
Pique a plecat dupa De Ligt in Bahamas sa-l convinga sa semneze pt Barca.
Imaginati-va o conversatie intre cei doi (7 puncte). Estimati pretul tranzactiei dupa conversatie (5 puncte).
Si crezi ca Juve ii da garanții că va fi titular într-o defensivă cu Bonucci si Chiello???
salut!
Pique: “Hola, que tal my friend? Quiero comer con migo? Podemos discutir sobre su transfer a Barcelona”
De Ligt:“Huh?”
Pique:”come se dice, aahh preferisci Barcelona or Torino? Il gente in Piemonte, lei sono…errmmm…demanding”
De Ligt: “Huh?”
Pique: “the people in Turin, they lack emotions and poetry, they demand Chleague. Come to Barcelona, no one is bothered with CL here. Beach, tapas, Picasso, Gaudi – that’s life my friend!”
DeLigt: “but I want to win it all!!! I want trophies!”
Pique: “Que??? You weirdo. Fcuk Off!”
Nah, conducem cu 1-0 la pauza, dar suntem egalati din autocar, 1-1 in al saselea minut de prelungire. In prelungiri Germania se dezlantuie si inscrie de inca doua ori, 3-1.
Stevie G. folosea doar SMS-uri…
Former captain Steven Gerrard would literally be texting the names on Liverpool’s wishlist to encourage them to move. At one time, with a mix of hope and embarrassment, he reached out to Toni Kroos, Willian and Alexis Sanchez in this fashion.
Apropo de Franta, e bun NDombele asta? Cred ca am vrut sa cumparam un Dembele ca sa reintregim colectia dar scouts-ii n-au vazut N-ul din fata.
Sa alegi sa stai in galeria suedeza e un no-brainer, bien sur:)
N-am idee, dar totusi cei doi au binisor peste 30 de ani, fata de Barca care are fundasi centrali pe la 25 de ani.
Bonucci mai are 3 ani de jucat la varf lejer. Chiello e căpitanul echipei si cel mai respectat din vestiar. Greu să ajungă vreunul rezerva in mod constant, cel mult sa joace in rotatie. Oricum, aprecierea mea e ca sunt amândoi peste Lenglet sau cine o fi al doilea central de la Barca.
Haha, sunt zvonuri insistente ca Buffon ar reveni la Juve pentru un sezon ca rezerva si sef de vestiar alaturi de Chiello si ca pregătire pentru o cariera ulterioară de conducător al clubului.
Asta da întorsătură:)
Sunt sigur ca stii mult mai bine decat mine cum stau lucrurile acolo. Dar in conditiile astea ar fi o greseala pentru De Ligt sa vina la voi. Uite, sa presupunem prin absurd ca ar merge la Liverpool, cam cat de repede ar deveni titular in fata unor Gomez/Matip/Lovren?
L-am vazut in dubla cu noi, excelent fotbalist. Pare genul de mijlocas complet, face de toate. Tin minte ca a dat niste pase lungi excelente, plus ca are un fizic de invidiat. Eu zic ca este un transfer foarte bun.
Francezii au cativa jucatori foarte talentati, printre care si nelipsitul…moussa dembele care a fost acidentat (cred ca e al 15-lea moussa dembele din fotbal, voi aveti déjà vreo doi). NDombele e dintre cei buni, cred ca va avea un viitor in fotbalul de top.
Echipa insa nu e legata, se cauta, probabil vor fi victime sigure cu Spania.
Bun, deci ne calificam.
Italienii zic ca e bun tare. Si ca ar fi pe lista mai tuturor. Nu mi-e clar cat ar costa ca vad ca nimeni nu plătește acel pret.
Oare a luat-o si pe Shakira sa ii cante un waka-waka lui De Ligt?
Inteleg ca pretul agreeat cu Lyon e 66Mio GBP, un pret destul de bun in conditiile actuale.
Strict dpdv defensiv, dacă joacă în rotație cu cei 2, adică aproximativ 30-40 de meciuri pe an (poate si mai mult dat fiind că în ultimii doi ani Chiello a avut multe accidentari), sunt curios unde crezi tu ca ar avea mai multe de invatat un fundaș? La ce club? Evident sunt subiectiv dar nu cred sa existe club la care arta defensivă sa fie la mai mare preț si profesorii mai buni.
La City ar avea de luptat dar cred ca e pe stilul lui mai degraba decat Juve. La Liverpool (doamne fereste!) ar face un parteneriat absolut ireal cu VVD si probabil ar fi si titular incontestabil. Sigur, daca vorbim despre clasica arta a defensivei, cele doua nu se compara cu Juventus, dar daca vorbim despre castigat si luptat pentru cele mai importante trofee as miza mai degraba pe ele.
Deci da, ar fi dragut sa vina la noi, ii dam salariu 400K pe saptamana. Fie, 500K. In halul asta a ajuns United.
Pe de alta parte declaratia aia a lui cu ‘poate ca inca nu e momentul pentru Barcelona’ m-a determinat pe mine sa scriu un comentariu care a fost mult discutat. Dar cred in continuare ca nu te poti duce la un club cu discursul ‘am venit sa joc si la voi cativa ani, da’ cand ma fac mare plec la Barca’. Nu e acceptabil, imho.